آمار رسمی کرونا در ایران: شمار مبتلایان نزدیک صد هزار نفر، تهران همچنان در تب‌وتاب

شمار مراجعان روزانه به مراکز درمانی در تهران همچنان «عدد قابل‌توجهی» است

شمار مراجعان روزانه به مراکز درمانی در تهران همچنان «عدد قابل‌توجهی» است

با شناسایی ۱۳۲۳ بیمار جدید، شمار کل مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در ایران، بر اساس آمار رسمی، به ۹۹۹۷۰ نفر رسید.

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت، روز سه‌شنبه، ۱۶ اردیبهشت، با اعلام این خبر همچنین از فوت ۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت، شمار کل قربانیان این بیماری به ۶۳۴۰ نفر رسیده است.

به گفته آقای جهانپور، در حال حاضر ۲۶۸۵ نفر از بیماران در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند و وضعیت آنان «بحرانی و نامساعد» است و از مجموع مبتلایان نیز ۸۰۴۷۵ نفر بهبود یافته‌اند.

در روزهای اخیر مقام‌های وزارت بهداشت از کاهش قابل‌ توجه آمار رسمی مرگ و میر ناشی از کرونا در ایران خبر داده‌اند، اما در هر حالت، آمارهای واقعی بسیار بیشتر از آماری است که وزارت بهداشت به‌طور رسمی اعلام می‌کند.

تهران هم‌چنان در تب‌وتاب کرونا

در گزارشی دیگر، علیرضا زالی، رئیس ستاد مبارزه با کرونا در تهران، گفته است این شهر هنوز در تب‌وتاب همه‌گیری کروناست و «ممکن است شرایط متفاوتی در روزهای آینده حاکم شود».

آقای زالی امروز با اعلام این‌ که شرایط تهران متفاوت با استان‌های دیگر است، از بستری بودن «تعداد قابل‌ توجهی بیمار در بخش‌های عادی و ویژه» در این استان خبر داد و اضافه کرد که تعداد مراجعه روزانه به مراکز درمانی هم «عدد قابل‌توجهی» را نشان می‌دهد.

وزارت بهداشت از بیان آمار ابتلا به تفکیک استان‌ها خودداری می‌کند، اما در روزهای گذشته گزارش‌های متعددی از عادی شدن رفت‌وآمد در تهران و برخی استان‌های دیگر منتشر شده که به نگرانی‌ها از اوج گرفتن دوباره ابتلا به کرونا دامن زده است.

سخنگوی وزارت بهداشت نیز در پایان گزارش امروز خود و بدون ذکر جزئیات، مردم را به فاصله‌گذاری فیزیکی و اجتماعی توصیه کرد و حتی مردم به «پایش رفتار دیگر اعضای جامعه» فراخواند.

از: رادیو فردا

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل