رییس اتحادیه صنف کفاشان مشهد: فروش کفش در مشهد به دنبال شیوع کرونا صد در صد کاهش یافت

اسماعیل پورملائکه، رییس اتحادیه صنف کفاشان مشهد، از کاهش صد در صدی فروش کفش به دنبال شیوع کرونا خبر داد و گفت که بسیاری از کفاشان و فروشگاه‌های کفش در مشهد برای همیشه تعطیل شدند.

او با بیان اینکه «روزانه چهار تا پنج مورد ابطال پروانه داریم و شاهد تعطیلی‌های زیادی هستیم که حتی به اتحادیه هم رجوع نکرده و مغازه را تعطیل کرده‌اند»، گفت: «شرایط خوبی نیست، مردم همچنان قدرت خرید ندارند. فروش ما ۱۰۰ درصد کاهش پیدا کرده است و یکی از همکاران به من گفت که در سه روز تنها یک جفت کفش توانسته بفروشد.»

رییس اتحادیه صنف کفاشان مشهد همچنین گفت که ما صد در صد از کرونا آسیب دیدیم و درحالی که تمام تلاش ما در طی سال برای فروش در بازار اسفند ماه و ایام شهریور و مهر است، اسفند را از دست دادیم و پیش‌بینی دو فصل بهار و تابستان نیز به هم خورد، الان باید فروش تابستانه را آغاز می‌کردیم که این دو فصل هم به چالش کشیده شده است.

پور ملائکه گفت که بحث مواد اولیه هم وجود دارد و بخشی از مواد وارداتی دیگر وارد نمی‌شود و مقداری هم که در حال حاضر وجود دارد، نمی‌توانند با قیمت‌های خوبی به ما بدهند.

او گفت که حدود ۱۰ هزار نفر در کارگاه‌های تولید کفش و فروشگاه‌ها و حلقه‌های این زنجیره شامل بنکدار، کارگر، مواد اولیه فروش، خرده‌فروش و کف بازار هم صد در صد از کرونا آسیب دیدند.

از: ایران اینترنشنال

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل