علی یونسی و ماجرای «کیس مناسب»

رضا حقیقت نژاد

رضا حقیقت نژاد

۱- علی یونسی و ماجرای «کیس مناسب» ۱- ۳۰ خرداد۷۳ در انفجار یک بمب در حرم امام رضا، ۲۶ نفر کشته شدند. ۱۴ تیر وزارت اطلاعات اعلام کرد سه زن را درباره بمب‌گذاری مشهد بازداشت کردیم. این سه زن عامل قتل سه کشیش مسیحی هم معرفی شدند و اعلام شد قصد بمب‌گذاری در قم و چند قتل دیگر داشته‌‌اند.

۲- افراد بازداشت‌شده عضو مجاهدین خلق معرفی شدند. جوادی‌آملی که آن موقع خطبه نماز جمعه قم می‌خواند، ابراز خوشحالی کرد که عامل انفجار مشهد و قتل کشیشان شناسایی شد و در قم هم اتفاقی رخ نداد. همه خوشحال بودند از کشف‌شان ولی بازی ادامه داشت.

۳- ۲۷ تیر زمان نمایش بزرگ بود. سه زن بازداشت شده در دفتر ایرنا با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی مصاحبه کردند و گفتند کشیش‌ها را کشتیم، قطعه قطعه کردیم و هدف‌‌مان ایجاد تفرقه بین اسلام و مسیحیت و شیعه و سنی و همچنین بی‌ثبات کردن نظام بود و دستور مستقیم از مجاهدین خلق داشتیم.

۴- ۱۲مهر۷۳، دادگاه حکم داد. ۳۰ سال حبس برای فرحناز امامی، ۲۰ سال حبس برای مریم شهباز‌پور و ۲۰ سال حبس برای بتول وافری. این سه زن به مجلس هم رفتند و نمایندگان توجیه شدند. حتی نماینده سازمان ملل هم در زندان با فرحناز امامی دیدار کرد و امامی گفت مجاهدین دستور داد و ما اجرا کردیم.

۵- ماجرا به همین جا ختم نشد. این سه نفر در زندان خاطرات‌شان را هم نوشتند،‌ سعیدی سیرجانی که خود آن زمان اسیر وزارت اطلاعات بود، مقدمه‌ای بر این کتاب نوشت به نام «سراب و گرداب». این کتاب سال ۷۵ منتشر شد تا درس عبرت باشد برای همگان و افتخاری دیگر در کارنامه وزارت اطلاعات ثبت شود.

۶- چند سال بعد ، پس از ماجرای قتل‌های زنجیره‌ای برگ‌های تازه رو شد و مشخص شد گرداننده نشست خبری اعتراف ۳ زن، سعید امامی، معاون وقت وزیر اطلاعات بوده است که عامل اصلی قتل‌های زنجیره‌ای است. تصویری از او هم منتشر شد که پشت سه زن ایستاده بود و مصاحبه‌ را هدایت و مدیریت می‌کرد.

۷- همان زمان امیدجوان نوشت: «کشیش‌ها به‌وسیله محفل اطلاعات به قتل رسیدند». ناصر زرافشان به ۳۴ مورد قتل توسط باند سعید امامی از جمله قتل کشیش‌ها اشاره کرد. عمادالدین باقی هم گزارش و تحقیق‌های مفصلی در این زمینه دارد و منتشر کرده است. همه آنها البته تاوان افشاگری را دادند.

۸- امامی طراح سناریوی قتل کشیش‌ها بود. حتی انفجار حرم امام رضا هم کار او بود تا قتل کشیش‌ها را به حاشیه ببرد ولی نشد. او درباره انفجار حرم یک سناریوی برای انداختن انفجار به گردن مهدی نحوی، عضو مجاهدین که در زندان بود، طراحی کرد و در یک سناریوی ساختگی مهدی نحوی در تهران کشته شد.

۹- در گام بعدی، تیم سعید امامی ۳زن که سابقه عضویت در مجاهدین داشتند را گرفت تا هر دو پرونده را حل کند. این سه زن از نظر او یک کیس مناسب بودند. سابقه هواداری داشتند، نقاط مشکوکی در سابقه خانواده‌شان بود، رفت و آمد و ارتباطاتی داشتند و می‌توانستند مهره‌های خوبی برای پرونده باشند.

۱۰- «کیس مناسب» یک دستور کار و رویه دائم دستگاه‌های امنیتی است. پرونده مازیار ابراهیمی را که می‌خواستند پرونده ترورهای هسته‌ای و کشته‌شدن تهرانی‌مقدم را با آن جمع کنند، مرور کنید. محل سکونت‌شان، خانواده و شغل و ارتباطات‌شان از آنها یک خانواده / کیس مناسب برای شکار ساخته بود.

۱۱- در ماجرای علی یونسی هم گذشته خانواده، پراکندگی جغرافیایی، سابقه فشار بر خانواده و … به خوبی نشان می‌دهد که ماموران امنیتی «کیس مناسب» را یافته‌اند. هنوز زود است که بفهمیم سناریوی بزرگ‌تر چیست ولی فعلا می‌توان گفت کیس مناسب را برای دقیق‌تر کردن سناریوی شیطانی یافته‌اند.

از: توئیتر رضا حقیفت نژاد

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل