واکنش کیهان به اظهارات فلاحت‌پیشه درباره هزینه‌های ایران در سوریه

حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان، به اظهارات حشمت‌الله فلاحت‌پیشه یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مبنی بر هزینه ۲۰ تا ۳۰ میلیاردی دلاری ایران در سوریه واکنش نشان داد. 

شریعتمداری در یادداشتی که در شماره روز پنجشنبه اول خرداد روزنامه کیهان منتشر شد، اظهارات فلاحت‌پیشه را «عوامانه» همراه با «دروغ‌های شاخداری» خواند. 

او خطاب به فلاحت‌پیشه نوشت: «از طرح این دروغ شاخدار چه انگیزه‌ای داشته‌اید که حتی در دروغگویی علیه وطنتان روی دست آمریکا نیز بلند شده‌اید؟!» 

شریعتمداری با طرح پرسشی از این نماینده مجلس مبنی بر اینکه این پول از کجا تهیه شده، افزود: «ظاهرا آقای فلاحت‌پیشه فرق میان خزانه دولت و دخل بقالی سر کوچه خودشان را نمی‌داند.» 

او همچنین نوشت: «خوشبینانه‌ترین احتمال درباره اظهارات سخیف فلاحت‌پیشه، کم‌دانی و عوامی ایشان است و احتمالات دیگر اگرچه با برخی از شواهد همراه است.»

در سخنانی که روز چهارشنبه از فلاحت‌پیشه منتشر شد، آمده بود که جمهوری اسلامی ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار در سوریه هزینه کرده و باید این پول‌ها را پس بگیرد.

فلاحت پیشه در سال ۹۷ و در مقام رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در سفر به دمشق گفته بود که « کمک‌های ایران به سوریه حق الناس است و باید در مناسبات بین تهران و دمشق تسویه شود».

او بار دیگر در مصاحبه با اعتمادآنلاین گفت: « زمانی که به سوریه رفتم عده‌ای گفتند هزینه درست کردم، ولی باز هم تکرار می‌کنم، ما شاید ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار به سوریه پول دادیم و باید از سوریه پس بگیریم. پول این ملت آنجا هزینه شده است.»

از: ایران اینترنشنال

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل