وقوع ۹ آتش‌سوزی در ایران طی دو هفته؛ سه آتش‌سوزی «عمدی» در تهران

در دو هفته گذشته ۹ آتش‌سوزی در نقاط مختلف ایران رخ داده که سه مورد آن «عمدی» اعلام شده است.

در تازه‌ترین حادثه، روز چهارشنبه ۱۴ خرداد، ابراهیم قنبری، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز اعلام کرد بخشی از انبارهای شرکت فولاد خوزستان آتش گرفته و مهار آتش از سوی ۱۴ خودروی آتش‌نشان ادامه دارد.

صبح روز چهارشنبه هم تصاویری از آتش‌سوزی در گروه قطعات فولاد ایران در اتوبان تهران-کرج  منتشر شده بود، اما سازمان آتش‌نشانی تا زمان تهیه این گزارش، درباره این حریق اطلاعاتی منتشر نکرده است.

شامگاه سه‌شنبه نیز تعدادی از واگن‌های فرسوده متعلق به شرکت رجا در ایستگاه آپرین اسلامشهر طعمه حریق شد.

مسعود مرسلپور، فرماندار اسلامشهر، اعلام کرده که این‌ حادثه خسارت جانی نداشته وهمچنین گفته که دلیل وقوع این آتش‌سوزی در دست بررسی است. 

این هفته و در سه روز پیاپی، سه آتش‌سوزی در سه پارک و منطقه جنگلی تهران رخ داد و تعدادی از اعضای شورای این شهر، بدون بیان شواهد این آتش‌سوزی‌ها را عمدی خواندند.

روزهای یازدهم، دوازدهم و سیزدهم خرداد بوستان ولایت، پارک جنگلی چیتگر و منطقه جنگلی افرا در جنوب تهران آتش گرفتند.

زهرا نژاد بهرام، عضو هیات رییسه شورای شهر تهران، آتش‌سوزی در چیتگر را «عمدی» خوانده و خواستار ورود دادستان تهران به این پرونده شده است.

زهرا صدر اعظم نوری، رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران، نیز ارائه دلایل و شواهد گفته بود که این آتش‌سوزی «عمدی» بوده است.

شامگاه سوم خرداد نیز یک بویلر در پتروشیمی بندر امام منفجر شده بود. محسن ادیبی، رییس روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، گفته بود که دلیل انفجار این بویلر «نامعلوم» است.

روز چهارم خرداد نیز نیروگاه حرارتی تبریز آتش گرفت و فعالیت هر دو واحد نیروگاه متوقف شد. دو روز بعد فعالیت واحد دوم این نیروگاه از سر گرفته شد.

در این روز همچنین  تالار پذیرایی مجتمع تجاری زیتون در بزرگراه بعثت در آتش سوخت. در این آتش‌سوزی کپسول‌های گاز منفجر شده و سقف این تالار تخریب شد.

از: ایران اینترنشنال

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل