عفو بین‌الملل خواستار توضیح مقامات ایران درباره «اعدام مخفیانه هدایت عبدالله‌پور» شد

مقامات محلی به خانواده آقای عبدالله‌پور گفته‌اند که او مخفیانه اعدام شده است.
مقامات محلی به خانواده آقای عبدالله‌پور گفته‌اند که او مخفیانه اعدام شده است.

سازمان عفو بین‌الملل از مقامات ایران خواست که درباره سرنوشت هدایت عبدالله‌پور، زندانی کرد، و محل نگهداری یا خاکسپاری احتمالی او به سرعت شفاف‌سازی کند.

مقامات محلی به خانواده آقای عبدالله‌پور گفته‌اند که او مخفیانه اعدام شده است. عفو بین‌الملل در بیانیه روز پنج‌شنبه ۲۲ خرداد خود می‌گوید که هدایت عبدالله‌پور سه سال قبل در «یک دادگاه آشکارا ناعادلانه» به اعدام محکوم شده بود.

طبق این بیانیه، او ماه گذشته از زندان مرکزی ارومیه در استان آذربایجان غربی به مکانی نامعلوم منتقل شد و از آن زمان خانواده و وکیل وی تلاش می‌کنند اطلاعاتی درباره سرنوشت او به دست بیاورند.

عفو بین‌الملل می‌افزاید که رئیس مرکز اجرای احکام در زندان ارومیه روز چهارشنبه ۲۱ خرداد به خانواده آقای عبدالله‌پور گفت که او سه هفته قبل در شهر اشنویه اعدام شده است، اما نمی‌تواند اطلاعات بیشتری به دست بدهد. این در حالی است که همان سه هفته قبل یکی از مقامات قضایی به وکیل وی گفته بود که او اکنون در بازداشتگاهی تحت نظر سپاه پاسداران در ارومیه است و حرفی درباره اجرای حکم اعدام نزد.

دایانا الطحاوی، معاون بخش خاورمیانه و شمال آفریقای عفو بین‌الملل، گفت: «این واقعیت که مقامات ایران چنین ظالمانه خانواده هدایت عبدالله‌پور را به بازی گرفته‌اند، نگاه تحقیرآمیز آنها نسبت زندگی انسان را بیشتر فاش می‌سازد.»

وی افزود: «آنها با ممانعت از آشکار شدن حقیقت، تعمدا موجب رنج ذهنی و آزار وصف ناپذیر عزیزان او می‌شوند. اگر هدایت عبدالله‌پور مخفیانه اعدام شده است، جسد او باید بلافاصله به خانواده وی تحویل داده شود و تحقیقات مستقلی درباره جزییات اعدام غیرقانونی او انجام بگیرد.»

قوانین ایران مقامات را موظف می‌کند که چهل و هشت ساعت قبل از اعدام، خانواده فرد محکوم را در جریان قرار دهند و به آنها اجازه دهند که برای آخرین بار با عزیزان خود دیدار کنند. اما به وکیل هدایت عبدالله‌پور هیچ وقت این مسئله اطلاع داده نشده است.

از: رادیو فردا

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل