شهریار شمس جهت تحمل حبس به زندان اوین منتقل شد

خبرگزاری هرانا – شهریار شمس، یکی از بازداشت شدگان اعتراضات دیماه ۹۶ روز یکشنبه ۱۵ تیرماه پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد. آقای شمس پیشتر در جریان اعتراضات دیماه ۹۶ بازداشت و توسط دادگاه انقلاب تهران به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در مرحله تجدیدنظر به ۴ سال و ۱ ماه و ۱۵ روز حبس تعزیری تقلیل یافت.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه ۱۵ تیرماه ۱۳۹۹، شهریار شمس، یکی از بازداشت شدگان اعتراضات دیماه ۹۶ پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد.

شهریار شمس در جریان اعتراضات دیماه ۹۶ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ۱۰ روز بعد با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

آقای شمس مدتی بعد توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در مرحله تجدیدنظر به ۴ سال و ۱ ماه و ۱۵ روز حبس تعزیری تقلیل یافت.

آقای شمس نهایتا در تاریخ ۱۰ تیرماه ۹۹ برای اجرای حکم به شعبه ۱ اجرای احکام دادسرای اوین احضار شد.

شهریار شمس متولد ۱۳۷۸ است.

در اعتراضات اواخر سال ۹۶ که بعضاً با عنوان «اعتراضات دی ماه» از آن یاد می‌شود، تعداد پرشماری از افراد در شهرهای مختلف بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند. طی این اعتراضات در سراسر ایران دستکم ۲۵ تن کشته و حدود ۵ هزار نفر نیز بازداشت شدند.

رحمانی فضلی، وزیر کشور در آخرین گفتگوی خود در این باره اذعان کرد: “اعتراضات دی ماه ۹۶ در ۱۰۰ شهر ایران روی داد که این اعتراضات در ۴۰ شهر به خشونت کشیده شد”. چندی پیش نیز علی ربیعی، وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اعتراضات دی ماه ۹۶ گفت که این اعتراضات ۱۶۰ شهر کل کشور را در بر گرفت.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل