سایت ملیون ایران

انتقال ۵ زندانی معترض از زندان تبریز به مکانی نامعلوم؛ پیشتر زندانیان تهدید به تبعید شده بودند

به گزارش فعالان در تبعید، بنا بر اطلاع ”کمپین صلح فعالان در تبعید”، پنج زندانی معترض در زندانی تبریز امروز شنبه ۲۹ تیرماه، در هشتمین روز اعتصاب غذای خود ؛ از زندان تبریز خارج و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

بر اساس این گزارش ساعت ۲ بعد از ظهر امروز، مسئولین زندان تبریز آقایان محمود فضلی، شهرام رادمهر، آیت مهرعلی بیگلو، لطیف حسنی و بهبود قلیزاده را از زندان خارج کرده و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

هنوز از محل انتقالی این فعالین سیاسی آذربایجانی اطلاع دقیقی در دست نیست.

گفته میشود تمام اشیا و وسایل اعتصاب کنندگان ، حتی از انبار زندان جمع آوری شده است و احتمال می رود که نامبردگان به شهر یا شهرهای دیگر تبعید شده باشند.

پیش از این روز پنجشنبه ۲۷ تیرماه دادستان تبریز، آقای خلیل الهی تهدید به تبعید اعتصاب کنندگان به شهرهای دور دست کرده بود. این تبعید در صورتی انجام پذیرفته است که حال اعتصاب کنندگان به وخامت نهاده بود.

طی اطلاع یکی از نزدیکان این زندانیان ؛ امروز صبح مهندس شهرام رادمهر که شب گذشته را با درد شدید معده سپری کرده بود، به دلیل خونریزی معده به بهداری انتقال داده شده بود که از بهداری برای جمع آوری اشیا خود فراخوانده شد.

همچنین آقای امروز ائلدار قلیزاده که یکی از وکلای پرونده یئنی گاموح هست به دادگستری تبریز مراجعه و خواستار دیدار با موکلان خود بود که با جواب منفی روبرو شد. دادستان تبریز به وی گفته است که از این به بعد تماس تلفنی و ملاقات ممنوع است.

از شنبه گذشته ۲۲ تیرماه، دکتر لطیف حسنی دبیرکل تشکیلات یئنی گاموح به همراه اعضای کمیته مرکزی آقایان مهندس محمود فضلی، بهبود قلیزاده، آیت مهر علی بیگلو و مهندس شهرام رادمهر در اعتراض به دادرسی ناعادلانه و شرایط بد زندان تبریز دست به اعتصاب غذا زده اند. دادگاه انقلاب تبریز برای هرکدام از این فعالین سیاسی آذربایجانی به اتهام تشکیل گروه غیر قانونی و تبلیغ علیه نظام به نه ۹ سال حبس محکوم کرده بود.

لازم به توضیح است که یئنی گاموح تشکیلاتی است که به صورت علنی در ایران فعالیت می کند.

خروج از نسخه موبایل