خودداری زندانیان بند مشاوره زندان ارومیه از دریافت غذای زندان در اعتراض به کمبود سهمیه

خبرگزاری هرانا – امروز جمعه ۲۸ شهریور زندانیان محبوس در بند مشاوره زندان ارومیه در اعتراض به کمبود غذا از گرفتن سهمیه غذای خود امتناع کردند. سهمیه غذای این زندانیان از دو هفته گذشته با کاهش شدیدی مواجه شده است اما تاکنون به اعتراضات آنان پاسخی داده نمی‌شد. همچنین کیفیت آب و غذای این زندان نامناسب است اما به دلیل قیمت‌های بالای فروشگاه و عدم توانایی مالی، عموم این زندانیان قادر به تهیه مواد اولیه یا آب معدنی از فروشگاه نیستند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز جمعه ۲۸ شهریورماه ۱۳۹۹، زندانیان محبوس در بند مشاوره زندان ارومیه از گرفتن سهمیه غذای خود امتناع کره‌اند.

۸۰ زندانی محبوس در بند مشاوره زندان ارومیه به دلیل کمبود سهمیه غذای زندان با نوشتن نامه‌ای به مسئولان زندان ارومیه خواستار رسیدگی به وضعیت خود شده‌ و اعلام کرده‌اند تا زمان افزایش سهمیه از گرفتن غذا خودداری خواهند کرد.

یک منبع مطلع از شرایط این بند به هرانا گفت: “مدت ۲ هفته است که سهمیه غذای بند مشاوره شدیدا کاهش پیدا کرده است. زندانیان پیشتر نیز به این وضعیت اعتراض کرده بودند اما با بی توجهی مسئولان مواجه شدند. جیره غذای زندان امروز به حدی پایین بود که غذای ۱۴ نفر برای ۸۰ زندانی داده شد. شرایط مالی این زندانیان نیز آنقدر مناسب نیست که خودشان بتوانند غذا تهیه کنند. خرید مایحتاج غذا از فروشگاه زندان برای هر نفر ۲۰ هزار تومان تمام می‌شود که برای بسیاری رقم بالایی است. حتی پیشتر برخی از شدت گرسنگی از سطل زباله نان را در آوردند و می خوردند. قبلا هم غذای زندان چندان کیفیت مناسبی نداشت و تنها هفته ای یکبار یک تکه گوشت قرمز و گوشت سفید به زندانیان داده می‌شد. کیفیت آب زندان هم نامطلوب است و اکثر زندانیان بعد از مدتی به سنگ کلیه دچار می‌شوند”.

هم اکنون در بند مشاوره زندان ارومیه ۸۰ زندانی با اتهامات گوناگون نگهداری می‌شوند که ۵ تن از آنان زندانیان سیاسی و امنیتی هستند.

هرانا پیشتر در تاریخ ۱۸ تیرماه امسال در گزارشی با عنوان “بحران کرونا؛ گزارشی جامع از وضعیت زندان ارومیه” به شرح مشکلات و وضعیت نامناسب نگهداری زندانیان محبوس در این زندان  پرداخت.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل