دبیر کانون صنفی معلمان تهران به ۲ سال حبس قطعی محکوم شد

استان وایر- شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران محکومیت «محمدتقی فلاحی»، به دو سال حبس تعزیری را تائید کرد.

به گزارش کانون صنفی معلمان تهران وکیل مدافع دبیر کانون صنفی معلمان تهران روز گذشته از ابلاغ این رای که بدون برگزاری جلسه دادگاه صادر و عینا تایید حکم دادگاه بدوی بوده خبر داد.

آقای فلاحی پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

بر اساس حکم شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران که به ریاست قاضی سید احمد زرگر صادر و به وکیل مدافع وی ابلاغ شده، حکم دادگاه بدوی مبنی بر محکومیت آقای فلاحی به ۲ سال حبس تعزیری عینا تایید شده است.

«حسین تاج»، وکیل مدافع آقای فلاحی با انتشار یادداشتی ضمن تایید این خبر اعلام کرد: «این حکم بدون استماع دفاعیات شفاهی و بدون تشکیل جلسه تأیید و ابلاغ شده است.»

محمدتقی فلاحی مردادماه امسال در مرحله بدوی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری به دو سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

آقای فلاحی در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ۹۸، همزمان با روز معلم، در پی حضور در تجمع اعتراضی فرهنگیان در مقابل مجلس شورای اسلامی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شد. وی نهایتا ۶ روز پس از بازداشت، در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۹۸ با تودیع قرار به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از این زندان آزاد شد.

این فعال صنفی معلمان پیشتر نیز در تاریخ ۱۹ بهمن ۹۸، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و روز یکشنبه ۲۷ بهمن‌ماه، با تودیع قرار وثیقه آزاد شد. او نهایتا مردادماه ۹۸ در این پرونده به تحمل ۸ ماه حبس تعزیری و ۱۰ ضربه شلاق محکوم شد که اجرای این حکم به مدت ۳ سال تعلیق شده بود.

۱۹بهمن ۱۳۹۸به دنبال انتشار خبر محکومیت وی، «علی اکبر باغانی» دبیرکل سابق کانون صنفی معلمان ایران و عضو شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان ایران به حکم صادر شده اعتراض کرده و گفته بود: «با صراحت تمام و آگاهی کامل می‌گویم که جناب استاد فلاحی صنفی‌ترین و فعال‌ترین و آگاه‌ترین معلم تاریخ جنبش معلمان سراسر کشور و پای‌بندترین کانونی معتقد به اجرای قانون و اساسنامه کانون صنفی معلمان و شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان ایران است. ایشان در دو دهه فعالیت‌های صنفی معلمان ایران با وجود قانونی و تشکیلاتی عمل کردن، بارها بازداشت غیرقانونی شده است. ۲۴فروردین ۱۳۸۶ با تمام اعضای هیات مدیره کانون صنفی معلمان ایران و دبیر کل کانون علی اکبر باغانی به مدت نزدیک به یک ماه درانفرادی های سخت بند ۲۰۹ زندان اوین مورد بازجویی قرار گرفت. او همچنان تا امروز به دفاع از حقوق معلمان و فرهنگیان سراسر کشور مشغول است.»

آقای باغانی ابراز امیدواری کرده بود: «حکم غیرقابل قبول برای دبیرکل کانون صنفی معلمان استان تهران و معلمان کشور شکسته و از این استاد بزرگ عذرخواهی به عمل آید.»

 

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل