هفته آینده بیش از ۲۰۰ فعال عرب خوزستانی محاکمه می شوند!

khuzestan arabhaمنابع حقوق بشر از خوزستان گزارش دادند که شمار زیادی از جوانان عرب در شهرهای مختلف به دادگاه احضار شده اند. این شمار زیاد احضارشدگان بخشی از ۵۰۰ تن بازداشتی ماه های مارس وآوریل سال جاری هستند که توسط نیروهای اطلاعات درشهرهای محل زندگی خود بازداشت شده وپس از چند هفته به قید وثیقه های سنگین آزاد شده اند.

منابع محلی گزارش دادند که بیش از ۲۰۰ تن ازفعالان عرب خوزستانی طی روزهای گذشته احضاریه دریافت کرده وازآنها خواسته شده است تا روز سه شنبه ۶ اگوست ۲۰۱۳ دادگاه انقلاب اسلامی حاضر شوند. احضار شدگان بواسطه ماموران حامل احضاریه ها مطلع شدند که شمار احضارشدگان عرب بیش از ۲۰۰ تن است.

در ماه های مارس وآوریل سال میلادی جاری چند هفته قبل از فرارسیدن سالیاد انتفاضه آوریل ۲۰۰۵، نیروهای امنیتی اطلاعات در شهرهای مختلف نظیر آبادان(عبادان)، معشور،خرمشهر( محمره)، شوش، حمیدیه واهواز بیش از ۵۰۰ تن از جوانان عرب را به اتهامات واهی بازداشت کردند. بازداشت شدگان پس سپری کردن مدتی در زندان وتحمل شکنجه وشرایط سخت، درماه مه وپس ازآن به قید وثیقه های سنگین آزاد شدند. آن دسته از بازاشت شدگان که در نهادهای دولتی شاغل بودند پس از آزادی از زندان شغل خود را ازدست داده وفشارهای سنگینی را از سوی نظام متحمل شده اند. چندین معلم وکارمند وکارگر عرب درپی این بازداشت ها از شغل خود معلق ویا برکنار شده اند.

شایان ذکر است که نظام ایران با فارغ شدن از انتخابات ریاست جمهوری، در روزهای اخیر با سرعت هرچه تمام قلع وقمع فعالان عرب را آغاز کرده است. در این راستا حکم اعدام چهار فعال عرب شهر شادگان تائید شده واعترافات اجباری بازداشت شدگان شهر شوش در “پرس تی وی” پخش شده ومتهمان شهر حمیدیه به اتهام محاربه با خدا تفهیم اتهام شده اند.

درپی این هجمه علیه فعالان فرهنگی وسیاسی عرب ، جوانان خشمگین شهرحمیدیه به خیابان ها آمده وبا نیروهای امنیتی درگیر شدند. درپی این درگیری ها ساختمان دادگاه وفرمانداری شهر حمیدیه از سوی جوانان معترض این شهر به آتش کشیده شدند و چندین تن بازداشت شدند.

فعالان حقوق بشر عرب

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل