بازگرداندن یک زندانی از بیمارستان به زندان ارومیه پس از مثبت اعلام شدن تست کرونا

خبرگزاری هرانا – روز پنج‌شنبه ۱۵ آبان‌ماه یک زندانی از بند مشاوره زندان ارومیه با علائم مشکوک به کرونا به بیمارستان طالقانی ارومیه اعزام شد. این زندانی امروز پس از مثبت اعلام شدن تست کرونا به قرنطینه این زندان منتقل شد. هرانا پیشتر با انتشار چند گزارش نسبت به احتمال شیوع کرونا در میان زندانیان محبوس در زندان ارومیه هشدار داده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنج‌شنبه ۱۵ آبان‌ماه ۱۳۹۹، یک زندانی از بند مشاوره زندان ارومیه با علائم مشکوک به کرونا به بیمارستان طالقانی ارومیه اعزام شد.

هویت این زندانی “سالار خودرو، با اتهامات مرتبط با جرائم مرتبط با مواد مخدر ” توسط هرانا احراز شده است. آقای خودرو امروز دوشنبه ۱۹ آبان‌ماه پس از مثبت اعلام شدن تست کرونا از بیمارستان طالقانی ارومیه به قرنطینه این زندان منتقل شد.

یک منبع مطلع از شرایط این زندانی در این خصوص به هرانا گفت: “سالار خودرو به تنهایی در اتاقی در بند قرنطینه نگهداری می‌شود اما از همبندی‌های پیشین او در بند مشاوره هیچ تستی گرفته نشده و مشخص نیست که این افراد هم به ویروس مبتلا شده‌اند و یا خیر”.

هرانا در تاریخ ۲ آبان‌ماه امسال از ابتلای شماری از مسئولان زندان ارومیه ازجمله امیر سهرابی، رئیس زندان، آذرنیا، مسئول حفاظت و دکتر مقصودی، رئیس بهداری این زندان به ویروس کرونا خبر داد.

باوجود شیوع ویروس کرونا در زندان، زندانیان جدید کماکان بدون رعایت تدابیر دوره قرنطینه و تنها پس از ۲ روز به بند عمومی منتقل می‌شوند.

سازمان عفو بین‌الملل چندی پیش اعلام کرد نسخه‌هایی از چهار نامه را رویت کرده که از طرف مقامات سازمان زندان‌ها که زیر نظر قو قضائیه فعالیت می‌کند، به وزارت بهداشت نوشته شده و زنگ خطر را درباره کمبود شدید تجهیزات حفاظتی شخصی، مواد ضدعفونی کننده و تجهیزات و لوازم پزشکی کلیدی به صدا درآورده است. وزارت بهداشت این درخواست‌ها را بی‌پاسخ گذاشته و زندان‌های ایران همچنان در مقابل شیوع بیماری‌های واگیردار به شکلی فاجعه‌باری فاقد تجهیزات الزامی است.

این درحالی است که اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها، فروردین امسال در خصوص حفظ سلامت زندانیان مدعی شد که “ایران باید به عنوان مبتکر حمایت از حقوق زندانیان در دنیا شناخته شود”.

هرانا پیشتر در تاریخ ۱۸ تیرماه امسال در گزارشی با عنوان “بحران کرونا؛ گزارشی جامع از وضعیت زندان ارومیه” به شرح وضعیت این زندان پس از شیوع ویروس کرونا پرداخت و نسبت به احتمال شیوع کرونا در میان زندانیان محبوس در این زندان هشدار داده بود.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل