تبعید ابوالفضل عابدینی به زندان اهواز از زبان مادرش: جان فرزندم را در معرض خطر قرار داده اند

a-abedini

ابوالفضل عابدینی به زندان اهواز تبعید شد او هنگام خروج از زندان اوین گفته است که دست به اعتصاب اعتراضی خواهد زد، خانواده اش بی خبر از وضعیت او تنها میدانند که در قرنطینه زندان کارون اهواز است و مادرش به “روز” میگوید که فرزندش در این زندان امنیت جانی و روانی ندارد.

این اولین بار نیست که ابوالفضل عابدینی به زندان اهواز تبعید می شود اما خانواده اش میگویند که به انها گفته شده او باقیمانده دوران محکومیت اش را در این زندان سپری خواهد کرد. چیزی که باعث نگرانی مضاعف خانواده آقای عابدینی شده است.

ساره عیوضی، مادر ابوالفضل عابدینی در مصاحبه با “روز” خواهان بازگرداندن فرزندش به زندان اوین شده و میگوید: زندانی اش کرده اند بهترین سالهای زندگی اش را پشت میله های زندان نگهش داشته اند دیگر از جان او چه میخواهند؟ چرا نمی گذارند محکومیت اش را سپری کند؟ در زندان اوین او امنیت جانی داشت، حداقل امنیت روانی داشت، دانشگاه پیام نور درس میخواند و با همه نگرانی ها و سختی ها، اما خیالمان راحت بود که بالاخره در داخل زندان امنیت دارد حالا چه؟ حالا فرستاده اند به زندان اهواز که چه اتفاقی بیفتد؟ زندانی که بند سیاسی ندارد و وضعیت خوبی هم ندارد.

ابوالفضل عابدینی فروردین ۸۹ توسط دادگاه انقلاب اهواز به اتهام “ارتباط با دول متخاصم، فعالیت‌های حقوق بشری و تبلیغ علیه نظام از طریق مصاحبه با رسانه‌های بیگانه” به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. او یک سال بعد از صدور حکم اول، بار دیگر از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی مقیسه‌ای به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس تعزیری دیگر محکوم شد. او از سال ۸۸ در زندان به سر می برد و تاکنون از مرخصی و ملاقات حضوری محروم بوده است.

مادر آقای عابدینی میگوید: مسولیت هرگونه اتفاقی برای پسرم در این زندان با مسولانی است که او را تبعید کرده اند. این که بار اول نیست. قبلا یکبار بعد از آنکه او درباره شهادت ستار بهشتی پیش بازپرس شهادت داد او را تبعید کردند و بعد از چند روز به خاطر فشارها مجبور شدند به اوین برگردانند حالا هم ادامه همان قضیه است و گذاشتند انگار آب ها از آسیاب بیفتد و ابوالفضل را بفرستند جایی که نه امنیت جانی دارد نه امنیت روانی. او را در خطر قرار داده اند و از روز شنبه که منتقل کرده اند خبری جز اینکه در قرنطینه نگهداری می شود نداریم.

ابوالفضل عابدینی، آبان ماه ۹۱ پس از آنکه در حضور بازپرس بر وجود اثار و علایم شکنجه بر بدن ستار بهشتی شهادت داده بود به زندان اهواز منتقل شد که با اعتراض زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین و نهادهای حقوق بشری او پس از چند روز با دستور دادستان تهران، به زندان اوین بازگردانده شد. حال مادرش میگوید این بار گفته اند باید در زندان اهواز بماند.

ستار بهشتی، وبلاگ نویسی است که سال گذشته در بازداشتگاه پلیس فتا جان باخت. روز شنبه مادر او در مصاحبه با وب سایت سحام نیوز خواستار حضور شاهدان در دادگاه و رسیدگی به پرونده فرزندش شده بود. او گفته بود که شاهدانی در زندان اوین هستند که حاضرند در دادگاه شهادت بدهند که ستار در بازداشتگاه مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته است. ابوالفضل عابدینی از جمله این شاهدان است که در انتقال موقت و چند ساعته ستار بهشتی به بند ۳۵۰ زندان اوین با او هم اتاقی بوده و بر وجود اثار شکنجه بر بدن او شهادت داده است. حسین رونقی ملکی، وبلاگ نویس و فعال حقوق بشر دیگر زندانی سیاسی است که به گفته مادر ستار بهشتی بر وجود آثار شکنجه بر بدن او حاضر است در دادگاه شهادت دهد.

پرونده ستار بهشتی از آبان ماه سال گذشته که این وبلاگ نویس جان باخت تاکنون در دادسرا و در مرحله تحقیقات است و علیرغم شهادت شاهدان و اقرار قاتل، تاکنون از ارسال به دادگاه خودداری شده است. خانم پورفاضل، وکیل خانواده ستار بهشتی پیشتر به “روز” گفته بود: این پرونده ابهامی ندارد که روشن شدن آن اینقدر طول کشیده باشد. قاتل رسما در اتاق بازپرس از مادر ستار طلب عفو کرد. پس مشخص است متهم خود را مقصر میداند و اتهام خود را قبول دارد که در حضور بازپرس پرونده و من از مادر ستار طلب عفو میکرد. خب دیگر چه لازم دارند؟ پرونده که کاملا مشخص است اما هنوز کیفرخواست صادر نکرده اند، هنوز می گویند در مرحله تحقیقات است این بدین معنی است که دارند زمان می گیرند؛ حالا با چه هدفی و چه برنامه ای دارند من نمیدانم.

خانم پورفاضل اکنون پس از احضار به اطلاعات از هرگونه مصاحبه ای با رسانه ها درخصوص پرونده ستار بهشتی منع شده، ابوالفضل عابدینی که درخصوص ستار بهشتی شهادت داده به زندان اهواز تبعید شده وسرنوشت پرونده آقای بهشتی در پرده ای از ابهام قرار دارد.

ساره عیوضی، مادر ابوالفضل عابدینی به “روز” میگوید: دفعه پیش که با ابوالفضل ملاقات داشتیم میگفت بعد از اینکه در قضیه ستار بهشتی شهادت داده ام ول نمیکنند اذیت میکند و.. خب آخر پسر من چه کرده که در زندان هم دست از سرش برنمیدارند؟ او شهادت داده برآنچه دیده بود بر حق شهادت داده و کار خلافی که نکرده. شهادت داده و شاهد است نه قاتل. قاتل را بگیرند و مجازات کنند چرا شاهد را تبعید میکنند؟

او می افزاید: پسر من از سال ۸۸ تاکنون از مرخصی محروم بوده. یک روز هم اجازه مرخصی نداده اند. از ملاقات حضوری محروم است و ملاقات ها همه پشت کابین و پشت شیشه است او را از همه حقوق خودش محروم کرده اند با ای حال روحیه اش خوب بود درس میخواند برای دانشگاه پیام نور درس میخواند. در جمع دیگر زندانیان سیاسی بود و ما کمی خیالمان راحت بود. الان هم تنها میخواهیم او را به زندان اوین بازگردانند. زندان اهواز به دلایلی که خود اقایان میدانند برای بچه من خطرناک است او را در معرض خطرات بیشتر قرار ندهند.

وب سایت کلمه گزارش داده است که تورک، سرپرست جدید دادسرای اوین دستور تبعید ابوالفضل عابدینی را صادر کرده است. براساس این گزارش، تورک قبلا در اهواز قاضی دادگاهی بوده که عابدینی را محاکمه و در حکمی عجیب وی را به دلیل فعالیت های حقوق بشری به ۱۱ سال زندان محکوم کرده است. وی که از دادگاه اهواز برخورد با عابدینی داشته اینک در ادامه همان رفتارها عابدینی را به اهواز تبعید کرده است.
از: روز

2 دیدگاه

  1. شماره ٩۵ – اعتصاب غذای ابوالفضل عابدینی در پی انتقال به زندان اهواز
    دریافت به صورت فورمت پ دی اف (فایل متنی)

    درفش ملی ایران

    نامه پان ایرانیسم
    شماره ٩۵ – شنبه ۵ مرداد ١٣٩٢ – ٢٧ ژوئیه ٢٠١٣
    http://www.paniranism.info iran@paniranism.info

    درود بر هم میهنان گرامی

    اعتصاب غذای ابوالفضل عابدینی در پی انتقال به زندان اهواز
    انتقال ناگهانی ابوالفضل عابدینی به زندان اهواز؛ اعتراض زندانیان بند ۳۵۰ با شعار مرگ بر دیکتاتور
    تبعید ابوالفضل عابدینی به زندان اهواز/ اعلام اعتصاب غذای نامحدود
    فراخوان سازمان عفو بین الملل برای آزادی ابوالفضل عابدینی

    پاینده ایران

    اعتصاب غذای ابوالفضل عابدینی در پی انتقال به زندان اهواز

    به گزارش سازمان جوانان حزب پان ایرانیست ابوالفضل عابدینی، عضو حزب پان ایرانیست و روزنامه نگار بعد از ظهر شنبه ۵ مردادماه بدون اطلاع قبلی به زندان اهواز منتقل شد و در پی انتقال ناگهانی به زندان اهواز دست به اعتصاب غذا زده است.

    Abolzal Abedini

    این زندانی سیاسی پاییز سال گذشته نیز پس از شهادت در مورد مرگ ستار بهشتی به طور ناگهانی از زندان اوین به زندان اهواز منتقل شد و در نیمه راه با دستور ویژه دادستان به تهران بازگردانده شد.

    قابل ذکر است به گفته مادر ستار بهشتی، حسین رونقی ملکی نیز از دیگر زندانیانی است که حاضر شده در مورد قتل ستار بهشتی در زندان اوین شهادت دهد.

    ابوالفضل عابدینی عضو حزب پان ایرانیست، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر می باشد که فروردین ماه ۱۳۸۹ توسط دادگاه انقلاب اهواز به اتهامات عضویت در حزب پان ایرانیست، ارتباط با دول متخاصم، فعالیت‌های حقوق بشری و تبلیغ علیه نظام از طریق مصاحبه با رسانه‌های بیگانه به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم و یک سال بعد از صدور حکم اول، بار دیگر از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی مقیسه‌ای به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس تعزیری دیگر محکوم شد، این در حالی بود که او در پروندهٔ قبلی نیز به همین اتهام محکوم به زندان شده و در حالی سپری کردن این محکومیت بود.

    گفتنی است وی در طول مدت سه سال و اندی که در زندان به سر می برد از حق قانونی استفاده از مرخصی محروم بوده است.

    ***

    انتقال ناگهانی ابوالفضل عابدینی به زندان اهواز؛ اعتراض زندانیان بند ۳۵۰ با شعار مرگ بر دیکتاتور

    برگرفته از تارنمای فعالان در تبعید
    فعالان در تبعید: بنا بر اطلاع ” کمپین صلح فعالان در تبعید” ؛ ظهر امروز شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۲ ، زندانی سیاسی ابولفضل عابدینی ، به طور ناگهانی به زندان اهواز انتقل داده شد.
    گفته میشود انتقال این زندانی با اعتراض سایر زندانیان مواجه شده بود ، بطوریکه در هنگام انتقال آقای عابدینی زندانیان بند ۳۵۰ شعار مرگ بر دیکتاتور و… سر دادند .

    Abedini_Bio

    پیشتر نیز آقای علی ناظری را از زندان اوین به زندان دیگری انتقال داده بودند که این انتقال منجر به واکنش تند زندانیان دربند ۳۵۰ شد که متعاقب آن تعدادی از معترضان را به سلولهای انفرادی انتقال دادند و تعدادی نیز به اعتصاب غذا دست زدند.

    ابوالفضل عابدینی نصر، روزنامه نگار و از همکاران مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران است که به دلیل عضویت در این گروه و مصاحبه با رسانه‌های برون مرزی در خصوص وضعیت کارگران نیشکر هفت تپه و هم چنین عضویت در حزب پان ایرانیست به ۱۲ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

    ***

    تبعید ابوالفضل عابدینی به زندان اهواز/ اعلام اعتصاب غذای نامحدود

    برگرفته از تارنمای تریبیون زمانه
    ابوالفضل عابدینی زندانی سیاسی سبز محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین و شاهد شکنجه های ستار بهشتی به زندان اهواز تبعید شد. وی هنگام انتقال اعلام کرده که دست به اعتصاب غذای اعتراضی زده است.

    Abedini_Evin

    به گزارش خبرنگار کلمه، ابوالفضل عابدینی که در مدت حضور ستار بهشتی در بند ۳۵۰ زندان اوین شاهد علائم شکنجه های روی بدن وی بود و نزد شهریاری بازپرس تحقیق علت مرگ ستار بهشتی شهادت داده بود،ظهر امروز به زندان اهواز تبعید شد.

    وی بدلیل اعتراض به تبعید غیرقانونی به هنگام خروج از زندان اوین اعلام اعتصاب غذا نامحدود کرده و گفته تا زمان بازگشت به زندان اوین اعتصاب غذای خود را ادامه خواهد داد.

    عابدینی پیش از این و هنگام شهادت نزد بازپرس گفته بود که این شهادت باعث برخورد با خود من نشود و بازپرس به وی اطمینان داده بود که چنین نخواهد شد.

    سرپرست دادسرای زندان اوین در همان زمان برای برخورد با ابوالفضل عابدینی و تبعید وی به اهواز اقدام کرد که موفق نشد. اینک پس از چند ماه تورک سرپرست جدید دادسرای زندان اوین اقدام به تبعید عابدینی کرده است.

    تورک قبلا در اهواز قاضی دادگاهی بوده که عابدینی را محاکمه و در حکمی عجیب وی را بدلیل فعالیت های حقوق بشری به ۱۱ سال زندان محکوم کرده است. وی که از دادگاه اهواز برخورد با عابدینی داشته اینک در ادامه همان رفتارها عابدینی را به اهواز تبعید کرده است.

    این خبرنگار و فعال کارگری دربند پاییز سال گذشته نیز پس از شهادت در مورد ستار بهشتی به طور ناگهانی از زندان اوین به زندان اهواز منتقل شد و پس از مدتی کوتاه و در پی دستور ویژه دادستان به تهران بازگردانده شد.

    ابوالفضل عابدینی فعال حقوق بشری و کارگری فروردین ماه ۱۳۸۹ توسط دادگاه انقلاب اهواز به اتهامات ارتباط با دول متخاصم، فعالیت‌های حقوق بشری و تبلیغ علیه نظام از طریق مصاحبه با رسانه های بیگانه به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم و یک سال بعد از صدور حکم اول، بار دیگر از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی مقیسه ای به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس تعزیری دیگر محکوم شد، این در حالی بود که او در پرونده‌ی قبلی نیز به همین اتهام محکوم به زندان شده و در حالی سپری کردن این محکومیت بود.

    او در طول دوران محکومیت ۱۲ ساله اش در بند ۶ زندان کارون و بند ۳۵۰ زندان اوین از حق استفاده از مرخصی با وجود داشتن بیماری قلبی محروم بوده است.

    ***

    فراخوان سازمان عفو بین الملل برای آزادی ابوالفضل عابدینی

    برگرفته از تارنمای راهسا نیوز
    در ادامه واکنش ها نسبت به ادامه بازداشت و محکومت فعالان حقوق بشر در ایران، سازمان عفو بین الملل طی بیانیه ای اعتراض آمیز نسبت به ادامه حبس ابوالفضل عابدینی نصر، فعال حقوق بشری در ایران، از همگان تقاضا کرده است تا طی نامه ای خطاب به رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی، بر آزادی بدون قید و شرط ابوالفضل عابدینی نصر تاکید شوند.
    به گزارش تارنمای «میدل ایست برلین» و به نقل از سازمان عفو بین الملل، در این بیانیه از عموم خواسته شده است تا در امیل و نامه خود تقاضا شود که در مورد گزارش های مربوط به ضرب و شتم ابوالفضل عابدینی تحقیقات کامل، بی طرفانه و فوری صورت گیرد و از مقامات جمهوری اسلامی خواسته شود که عاملین شکنجه و اذیت و آزار ابوالفضل عابدینی نصر بی درنگ و در یک دادگاه عادلانه محاکمه شوند.

    Abedini_11 Saal

    متن این بیانیه به شرح زیر است:

    ابوالفضل عابدینی نصر، خبرنگار و مدافع حقوق بشر در حال حاضر در زندان اوین محکومیت ۱۲ ساله خود را طی می کند. از نظر سازمان عفو بین الملل عابدینی نصر یک زندانی صلح طلب و سیاسی است.

    عابدینی نصر ۱۸ روز پس از انتخابات مناقشه برانگیز ریاست جمهوری در ۳۰ ژوئن ۲۰۰۹ دستگیر و در ۲۶ اکتبر ۲۰۰۹ وی به قید وثیقه از زندان آزاد شد، اما در سوم مارس ۲۰۱۰ و در جریان موج دستگیری مدافعان حقوق بشر او بار دیگر دستگیر گردید.

    در حین دستگیری دفعه دوم، گویا وی مورد ضرب و شتم ماموران امنیتی قرار گرفته است. عابدینی نصر چهار روز پس از دستگیری به زندان اوین منتقل شد و طبق گزارش های موجود در زندان با وی بدرفتاری شده است. سه ماه بعد از آن ماموران امنیتی او را به زندان کارون اهواز منتقل کردند و در سپتامبر ۲۰۱۰ باردیگر وی را به اوین برگرداندند.

    در ۲۹ مارس ۲۰۱۰ به وکیل ابوالفضل عابدینی نصر اطلاع داده شد که موکل وی به جرم شرکت در یک “سازمان غیر قانونی” و “تماس با دولت های دشمن” به دو ۵ سال زندان محکوم شده است.

    علاوه برآن به جرم مصاحبه با رسانه های خارجی به یکسال زندان محکوم شده است.

    به نظر می رسد که اتهامات ابوالفضل عابدینی نصر بخاطر فعالیت و تبلیغ برای “مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران” است.

    در مارس ۲۰۱۰ بیش از ۳۰ تن از اعضای این سازمان دستگیر شدند. در ماه مه ۲۰۱۰ دادگاه تجدید نظر عابدینی نصر تشکیل شد و در این دادگاه ۱۱ سال زندان حکم قبلی وی مورد تایید قرار گرفت.
    طبق گزارش های رسیده، در ماه مه ۲۰۱۰ عابدینی نصر به جرم “تبلیغ علیه نظام” به یک سال دیگر محکوم شد.
    سازمان عفو بین الملل از همه مردم تقاضا می کند که به رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایمیل و یا نامه ارسال کنند و در آن بر آزادی بدون قید و شرط ابوالفضل عابدینی نصر تاکید شود.

    هم چنین در نامه و ایمیل تقاضا شود که در مورد گزارش های مربوط به ضرب و شتم ابوالفضل عابدینی تحقیقات کامل، بی طرفانه و فوری صورت گیرد و از مقامات جمهوری اسلامی خواسته شود که عاملین شکنجه و اذیت و آزار ابوالفضل عابدینی نصر بی درنگ و در یک دادگاه عادلانه محاکمه شوند.

    عفو بین الملل در بیانیه خود از همگان خواسته است تا متن خود را به زبان های فارسی، انگلیسی و یا آلمانی به صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه و همزمان یک کپی از متن خود را به آدرس سفارت جمهوری اسلامی در همان کشوری که در آن زندگی می کنید، ارسال نمایند.

  2. بیانیه ۴۴ زندانی سیاسی در اعتراض به انتقال ابوالفضل عابدینی به زندان کارون اهواز

    به گزارش سازمان جوانان حزب پان ایرانیست، ۴۴ زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین در بیانیه‌ای به تبعید ابوالفضل عابدینی به زندان اهواز اعتراض کرده و خواستار بازگرداندن وی به زندان اوین شدند.

    در این بیانیه آمده است: عابدینی در طول دوران حبس، علی رغم محدودیت‌های شخصی، نسبت به تضییقات و ستم‌های که در قبال دیگر زندانیان سیاسی اعمال می‌شود، برخورد مسئولانه داشته است که یکی از بارز‌ترین آن‌ها، شهادت شجاعانه او به وجود آثار شکنجه در بدن مرحوم ستار بهشتی بود. بنابراین، این گمان بیراه نخواهد بود اگر تصور کنیم، تبعید وی عکس العمل تلاش او برای جلوگیری از پایمال شدن خون ستار بهشتی بوده است.

    گزارش‌های پروندهٔ ستار بهشتی، وبلاگ نویس منتقدی که در بازداشتگاه پلیس و تحت شکنجه جان خود را از دست داد به همراه عملکرد سیستم قضایی با افرادی که پیگیر این پرونده بوده و یا شاهد رفتار و اعمال غیر قانونی و غیر انسانی دستگاه قضایی بوده‌اند، حاکی از آن است که عزمی برای اصلاح این روند و پیگیری عادلانهٔ این پرونده وجود ندارد و در حالی که مجرمان این پرونده بی‌هراس به کار خود ادامه می‌دهند، افرادی چون ابوالفضل عابدینی که متعهدانه به آنچه دیده بود شهادت داد به زندان اهواز تبعید می‌شود تا صدای هر معترضی در نطفه خفه شود.

    متن این بیانیه و اسامی امضا کنندگان آنکه در اختیار کلمه قرار گرفته به شرح زیر است:

    شنبه این هفته ابوالفضل عابدینی زندانی جنبش سبز که قریب چهار سال است در حبس بدون مرخصی به سر می‌برد، بدون هیچ توجیه قانونی از بند ۳۵۰ زندان اوین به اهواز تبعید شد. وی به عنوان یک فعال ایراندوست، در عنفوان جوانی، صرفا به دلیل پیگیری مجدانه اهداف و منافع ملی و فعالیت‌های حقوق بشری، همچون بسیاری دیگر از کوشندگان جنبش سبز دستخوش احکام شدید و ناعادلانه شده و به دوازده و نیم سال حبس محکوم گردیده است.

    عابدینی در طول دوران حبس، علی رغم محدودیت‌های شخصی، نسبت به تضییقات و ستم‌های که در قبال دیگر زندانیان سیاسی اعمال می‌شود، برخورد مسئولانه داشته است که یکی از بارز‌ترین آن‌ها، شهادت شجاعانه او به وجود آثار شکنجه در بدن مرحوم ستار بهشتی بود. بنابراین، این گمان بیراه نخواهد بود اگر تصور کنیم، تبعید وی عکس العمل تلاش او برای جلوگیری از پایمال شدن خون ستار بهشتی بوده است.

    ما امضا کنندگان زیر ضمن تقبیح تبعید ناعادلانه و بدون توجیه ابوالفضل عابدینی، خواستار بازگشت هر چه سریع‌تر وی هستیم و از دستگاه قضایی قویا می‌خواهیم به رویه‌های جاری نسبت به زندانیان سیاسی که به طور وسیع آمیخته با احکام سنگین و تبعیدهای بی‌حساب است خاتمه دهد.

    اسامی امضا کنندگان:

    ۱- محمد ابراهیمی

    ۲- حسن اسدی زیدآبادی

    ۳- امیر اسلامی

    ۴- رضا انتصاری

    ۵- ابراهیم بابایی

    ۶- مصطفی بادکوبه‌ای

    ۷- عماد بهاور

    ۸- امید بهروزی

    ۹- قربان بهزادیان‌نژاد

    ۱۰- سیدعلیرضا بهشتی شیرازی

    ۱۱- کامیار پارسا

    ۱۲- مسعود پدرام

    ۱۳ مهدی تاجیک

    ۱۴- نادر جانی

    ۱۵- امین چالاکی

    ۱۶- سیاوش حاتم

    ۱۷- علی خدابخش

    ۱۸- مهدی خدایی

    ۱۹- مصطفی دانشجو

    ۲۰- محمد داوری

    ۲۱- امیر خسرو دلیرثانی

    ۲۲- علیرضا رجایی

    ۲۳- محمد رضایی

    ۲۴- عیلرضا روشن

    ۲۵- سید حسین رونقی ملکی

    ۲۶- مصطفی ریسمان باف

    ۲۷- حسین زرینی

    ۲۸- عبدالفتاح سلطانی

    ۲۹- مصطفی عبدی

    ۳۰- فیض الله عرب سرخی

    ۳۱- بهزاد عرب گل

    ۳۲- سیامک قادری

    ۳۳- افشین کرم‌پور

    ۳۴- حمید کرواسی

    ۳۵- جعفر گنجی

    ۳۶- حمیدرضا مرادی

    ۳۷- سعید مدنی

    ۳۸- عبدالله مومنی

    ۳۹- محسن میردامادی

    ۴۰- نصور نقی‌پور

    ۴۱- محمد امین هادوی

    ۴۲- سید احمد هاشمی

    ۴۳- فرشید یدالهی

    ۴۴- محمد حسن یوسف‌پور

    ابوالفضل عابدینی در آبان ماه گذشته نیز به زندان کارون اهواز منتقل شده بود. این اقدام در پی کشته شدن ستار بهشتی، وبلاگ نویس منتقد حکومت ایران، و پس از آن صورت گرفته بود که آقای عابدینی در حضور بازپرس آثار شکنجه بر بدن آقای بهشتی را تایید کرده بود.
    در آن زمان نیز، ۴۱ زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین، در بیانیه‌ای به «تبعید» یکی از شاهدان آثار شکنجه بر بدن آقای بهشتی به زندان اهواز اعتراض کردند که نهایتا به بازگشت ابوالفضل عابدینی به زندان اوین انجامید.
    وی که شنبه پنج مرداد ماه برای بار دوم به زندان اهواز فرستاده شده، در اعتراض به تبعید خود به هنگام خروج از زندان اوین اعلام «اعتصاب غذای نامحدود کرده» و گفته «تا زمان بازگشت به زندان اوین اعتصاب غذای خود را ادامه خواهد داد».
    ابوالفضل عابدینی فعال حقوق بشری و کارگری، فروردین ماه ۱۳۸۹ توسط دادگاه انقلاب اهواز به اتهاماتی از قبیل «عضویت در حزب پان ایرانیست»،«ارتباط با دول متخاصم» و «تبلیغ علیه نظام از طریق مصاحبه با رسانه‌های بیگانه» به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. او یک سال بعد از صدور حکم اول، بار دیگر از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی مقیسه‌ای به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری دیگر محکوم شد.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل