توکلی: مردم ناله میکردند و اصولگرایان ماله میکشیدند

سایت ملیون ایران: آقای احمد توکلی در روز ۹ مرداد ۱۳۹۲ مصاحبه ای با روزنامه اعتماد داشته است که طی آن به علل شکست اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری پاسخ داده است. در بخشی از این مصاحبه آقای توکلی میگوید: به همین دلیل در انتخابات سال ۹۲ پاسخ‌شان را از مردم گرفتند. وقتی که مخصوصا در چهارسال دوم آقای احمدی نژاد، هرچه مردم ناله کردند، این گروه‌های اصولگرا ماله کشیدند.

آقای احمد توکلی خود نماینده اقتصاددان و شاخص اصولگرای مجلس شورای اسلامی است. کار به جائی رسیده که ایشان نیز علی رغم کوشش علی خامنه ای “ماله کشی” بر فجایع دوران احمدی نژاد را جایز نمیداند. آیا علی خامنه ای خواهد توانست انتقادات به دولت احمدی نژاد را که حتی به صفوف خود اصولگرایان نیز کشیده شده است و برای او به عنوان حامی و مسئول آمدن احمدی نژاد به شدت منفی است، بار دیگر خاموش سازد؟

بخش مورد نظر از مصاحبه آقای توکلی در زیر می آید.

فکر می‌کنید، اصولگرایان در مقابل این حمایتی که از احمدی نژاد کردند، مسوولیت‌پذیر بودند و نسبت به ضعف‌های دولت، به مردم پاسخگو بودند؟

خیر و به همین دلیل در انتخابات سال ۹۲ پاسخ‌شان را از مردم گرفتند. وقتی که مخصوصا در چهارسال دوم آقای احمدی‌نژاد، هرچه مردم ناله کردند، این گروه‌های اصولگرا ماله کشیدند و پوشاندند، طبعا مردم از آنها دلخور می‌شوند. رفتار گروهی که قدرت را در اختیار دارند، هر روز بیش از روز قبل، تاثیر خود را در زندگی مردم نشان می‌دهد و اصولگرایان به قدری که وظیفه داشتند، جلوی این رفتارهای نادرست را نمی‌گرفتند. مردم هم که خاطرخواه یک جریان سیاسی نیستند که بگویند هر اتفاقی بیفتد ما با شما هستیم. مردم می‌خواهند یک زندگی سالم حداقلی را داشته باشند و علایق دینی و سیاسی و اجتماعی‌شان را هم با درجات مختلف دارند. مردم عضو حزب نیستند که هر تصمیمی شورای مرکزی حزب گرفت تبعیت کنند. بلکه به رفتارها نگاه می‌کنند و بر اساس آن قضاوت و تصمیم‌گیری می‌کنند. همان‌طور که در سال ۷۶، آقای خاتمی نماد تحول و تغییر تلقی شد و توانست در مقابل آقای ناطق که خیلی پر سر و صدا‌تر بود پیروز شود. می‌خواهم از این حرف، این نتیجه را بگیرم که اصولگرایان به دلیل اینکه چهارسال نقد صحیح از رفتار دولت را کنار گذاشتند، از مردم پاسخ گرفتند که ما این تاییدها را قبول نداریم.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل