با پایان بازجویی‌ها؛ بابک کیومرثی به زندان تبریز منتقل شد

خبرگزاری هرانا – بابک کیومرثی، فعال ترک (آذربایجانی) روز سه‌شنبه ۱۱ آذرماه با پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه اداره اطلاعات به زندان تبریز منتقل شد. بابک کیومرثی و سعید سلطانی پیشتر در تاریخ ۱۳ مهرماه امسال توسط نیروهای امنیتی در جلفا بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. آقای سلطانی کماکان در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز بسر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز سه‌شنبه ۱۱ آذرماه ۱۳۹۹، بابک کیومرثی، فعال ترک (آذربایجانی) با پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه اداره اطلاعات به قرنطینه زندان تبریز منتقل شد.

خانواده این فعال مدنی با مراجعه به شعبه ۱۶ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تبریز به ریاست قاضی موسوی از صدور قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی برای آقای کیومرثی مطلع شده‌اند.

سعید سلطانی، دیگر فعال ترک (آذربایجانی) با گذشت دو ماه از زمان دستگیری کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز نگهداری می‌شود. علیرغم پیگیری خانواده آقای سلطانی در دادگاه انقلاب تبریز هنوز پاسخ مشخصی از جانب مسئولین قضایی و امنیتی به آنها داده نشده و عدم پاسخگویی نهادهای امنیتی باعث افزایش نگرانی خانواده وی شده است.

اتهام این شهروندان عضویت در جمعیت‌های معارض کشور عنوان شده است.

سعید سلطانی و بابک کیومرثی پیشتر در تاریخ ۱۳ مهرماه امسال در محل کار خود در شهرستان جلفا توسط نیروهای امنیتی تبریز بازداشت شدند. ماموران در زمان بازداشت آقای سلطانی اقدام به بازرسی منزل وی کرده و تعدادی از وسایل شخصی وی از جمله لپ‌تاپ، تلفن همراه، کتاب‌ها و خودروی او را ضبط کرده و با خود بردند. به علاوه در جریان بازداشت آقای کیومرثی همسر وی توسط نیروهای امنیتی مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.

در ادامه اعتراضات گسترده در شهرهای مختلف استان‌های آذربایجان و سایر مناطق ترک نشین طی روزهای ۹ تا ۲۷ مهرماه تعداد پرشماری بازداشت شدند. هرانا پیشتر در گزارشی هویت ۸۱ تن از بازداشت شدگان در شهرهای اردبیل، تبریز، تهران، ارومیه، مشکین شهر، رشت، پارس آباد مغان، هادی شهر، جلفا، کلیبر و زنجان را احراز کرد. این بازداشت‌ها در خیابان، محل کار یا منازل این افراد صورت گرفته و خشونت زیادی در زمان بازداشت این افراد توسط نیروهای انتظامی-امنیتی اعمال شده است که در مواردی به شکستگی دست یا بینی منجر شد.

تیرماه امسال نیز در جریان تجمعاتی مشابه در شهرهای تهران و تبریز شماری از شهروندان بازداشت و مدتی بعد با تودیع قرار آزاد شدند.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل