احمد عسگری، همچنان در سلول انفرادی

ahmad asgariبه گزارش سایت روزنامه نگاران، بنا به گفته مادر احمد عسگری، این روزنامه نگار و فعال حقوق بشر از ۴۱ روز پیش تا کنون درسلول انفرادی زندان اوین به سر می برد.

احمد عسگری در تاریخ ۳۰ خردادماه ۱۳۹۲ در دیداری با برادر یکی از فعالین دانشجویی به نام محسن رحمانی در پارک فدک تهران و یورش نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شده، پس از آن وی را به خانه اش برده و با ضبط وسایل شخصی اش؛ به زندان اوین منتقل گردیده بود.

تا کنون نسبت به وضعیت سلامت وی اطلاعی در دست نیست و با وجود ابتلای این زندانی سیاسی به بیماری صرع و میگرن حاد بیمِ آن می رود که در شرایط سلامتی مناسبی نباشد. همچنین احمد عسگری پیش از بازداشت به مادر، برخی از همکاران و دوستان نزدیکش قاطعانه اعلام کرده بود که تماس های مشکوک زیادی با وی می گیرند و حتی به مرگ تهدید شده است و در صورت بازداشت از اولین لحظه دستگیری اعتصاب غذا خواهد کرد. یکی از مسئولین زندان اوین به مادر وی گفته است که “احمد فعلا در انفرادی است. او با گروه های ضد انقلاب در ارتباط بوده و می خواهیم فقط ذره ای ادبش کنیم” .

مادر این زندانی که نسبت به پرونده سنگین فرزندش تا کنون نتوانسته وکیلی برای او اتخاذ کند، نسبت به وضعیت نگهداری احمد ابراز نگرانی کرده و می گوید که به او اجازه ملاقات یا حتی برقراری تماس تلفنی با احمد را نداده اند.

قابل ذکر است که تا کنون نام احمد عسگری در سازمان زندان ها به عنوان زندانی ثبت نشده است و مسئولین تا هفته پیش حضور وی در زندان اوین را انکار می کرده اند.

احمد عسگری پیشتر در سال ۸۸ به دلیل پوشش اخبار درگیری های اعتراضی پس از انتخابات ریاست جمهوری، بازداشت گردیده و به ۲ سال و نیم حبس محکوم شده بود اما پس از ۳ ماه با قرار وثیقه به طور موقت آزاد شد.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل