سحر تبر به ۱۰سال حبس محکوم شد

«فاطمه خویشوند»، معروف به «سحر تبر» از صدور حکم محکومیت ۱۰سال حبس برای خود خبر داد و گفت که به این حکم اعتراض کرده است.

او روز جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۹در گفت‌وگو با پایگاه خبری «رکنا» درباره موارد اتهامی خود گفت: «چهار اتهام به من وارد شده بود که از دو مورد آن تبرئه شده‌ام. البته که باز هم امیدوارم مورد عفو قرار بگیرم چون این حکم قابل اعتراض است.»

فاطمه خویشوند مهرماه ۱۳۹۸ به اتهام «معاونت در افساد فی‌الارض» بازداشت شد. خبرگزاری «تسنیم» هم‌زمان با روز بازداشت این فعال اینستاگرامی ادعا کرد سحر تبر پس از ارسال پیام‌های متعدد مردمی به سامانه دادسرای ارشاد و درخواست پی‌گیری بازداشت شده است.

 او که در حساب اینستاگرامش بیش از ۴۸۶ هزار دنبال‌کننده داشت، با انتشار عکس‌هایی متفاوت از خودش که اغلب یا گریم داشتند یا با فوتوشاپ دست‌کاری شده بودند، مشهور شده بود.

شبکه دوم تلویزیون ایران اواخر مهرماه سال گذشته فیلمی از «اعترافات» او پخش کرد. در این گزارش از خویشوند به عنوان «فردی قربانی که شخصیت و وضعیت روحی و روانی نابهنجار دارد» نام برده ‌شد و این که در شبکه‌های اجتماعی به دنبال «ابتذال» بوده است.

سپس اخباری مبنی بر صدور حکم اعدام برای او منتشر شد که نگرانی و اعتراض بسیاری از شهروندان و فعالان حقوق بشر را در پی داشت. حالا او خبر داده که به۱۰سال زندان محکوم شده است.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل