پدر روح‌الله زم می‌گوید ماموران نگران نوشتن وصیت‌نامه بودند

روح‌الله زم

روح‌الله زم، موسس و مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز، صبح روز شنبه ۲۲ آذر اعدام شد

پدر روح‌الله زم، روزنامه‌نگار ایرانی که روز شنبه اعدام شد، با تاکید دوباره بر بی‌خبر بودن فرزندش از تایید حکم در دیوان عالی، این سوال را مطرح کرده که “چه اراده حقیقی یا حقوقی فراقانونی برای تعجیل در اجرای حکم اعدام وجود داشته است.”

محمدعلی زم در متنی در اینستاگرام که همراه عکسی از نوجوانی پسرش منتشر کرده، از این که قبل از اعدام به روح‌الله زم اجازه “بیان کتبی یا شفاهی” وصیتش را نداده‌اند انتقاد کرده است.

آقای زم پرسیده “چه نگرانی از محتوای وصیت روح‌الله می‌توانسته او، خانواده و فرزندان صغیرش را از نوشتن و داشتن این دست‌خط تاریخی محروم کرده باشد.”

محمدعلی زم پیشتر هم گفته بود که پسرش تا شب اعدام از تایید حکمش بی‌خبر بوده و ماموران از خانواده خواسته بودند که درباره این موضوع چیزی به او نگویند.

دادسرای تهران این اظهارات را تکذیب کرد و به محمدعلی زم هشدار داده بود که “از اظهارنظرهای غیردقیق” پرهیز کند.

اما آقای زم در تازه‌ترین پست اینستاگرام خود بار دیگر تاکید کرده که مسئول پرونده به او گفته: “هرگز نه شما و نه هیچ یک از بچه‌ها نباید روح‌الله را از تأیید حکمش مطلع کند.”

روح‌الله زم، موسس و مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز، صبح روز شنبه ۲۲ آذر اعدام شد.

“اراده فراقانونی” برای اجرای حکم

دادسرای تهران روز یکشنبه گفت که رای قطعی دیوان عالی بیش از یک ماه پیش صادر شده اما سخنگوی قوه قضاییه چهار روز قبل از اجرای حکم اعدام این خبر را اعلام کرد.

محمدعلی زم نوشته است که پسرش حق “تقدیم لایحهٔ اعاده دادرسی” بعد از تایید حکم در دیوان عالی را داشته اما فرصت لازم برای ارائه چنین درخواستی داده نشده است.

آقای زم نوشت “نزدیک ظهر سه‌شنبه، حکم اعلام، پنج‌شنبه و جمعه هم که تعطیل بوده، آیا یک روز چهارشنبه برای تهیه لایحه و تقدیم به مقام قضایی و اظهار نظر وی در رد یا قبول کافی بوده است؟”

او نادیده گرفتن حقوق متهم و “تعجیل در ایجاد فرح (شادی) برای موافقان اجرای حکم در کمتر از یک و نیم روز وقت اداری” را سوال‌برانگیز خوانده و از وجود “اراده حقیقی یا حقوقیِ فراقانونی” برای اجرای سریع حکم نوشته است.

محمدعلی زم، که روحانی است و در دوره‌ای رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی بود، از “دستگاه عدالت‌گستر قضا” خواسته پاسخ‌گوی سوالات و ابها‌م‌ها درباره اعدام پسرش باشد.

از: بی بی سی

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل