تجمع جوانان خوزستان در اعتراض به بیکاری

استان‌وایر– صبح روز دوشنبه هشتم دی ماه ۱۳۹۹،  یک تجمع اعتراضی از سوی جوانان بیکار خوزستان، برگزار شد.تجمعی که ادامه اعتراض‌های قبلی‌ آنان با خواست کارو حل مشکل بیکاری برگزار شده بود اما مسئولان نسبت به آن اعتنایی نداشتند.

جوانان بیکاری قلعه چنان خوزستان در ادامه تجمعاتی که طی دوماه گذشته در اعتراض به بیکاری برگزار کرده‌اند مقابل درب ورودی «مجتمع فولاد اهواز» تجمع کردند و خواستار استخدام نیروهای بومی شدند.

طی روزهای گذشته انتشار ویدیوهایی از کودکان کار در قلعه‌چنان اهواز واکنش‌های زیادی را به دنیال داشت.

در ویدیوهایی که «شبکه خبری عصر جنوب» منتشر کرده است کودکان در مجاورت کامیون‌هایی که اطراف شرکت فولاد اهواز سنگ آهن تخلیه می‌کنند ایستاده‌اند و پس از تخلیه سنگ‌ها ظرف‌های خود را از آن پر می‌کنند. 

در یکی از این ویدیوها یکی از کودکان زیر انبوه براده‌های سنگ آهن گیر کرده و کودک دیگری تلاش می‌کند او را نجات بدهد.

روستای قلعه چنعان از توابع «کوت عبدالله» در اهواز و از مناطق به شدت محروم خوزستان است.

اعتراض جوانان خوزستان به شرایط نامناسب شغلی و گسترش بیکاری در این استان در حالی صورت می‌گیرد که امیدوار بوده‌اند با گسترش صنایع نفت و گاز و پتروشیمی در این استان حداقل از نظر تامین شغل، ساکنان بومی منطقه در اولویت قرار بگیرند. 

این تجمعات در شهرهای دیگر استان خوزستان هم مسبوق به سابقه است.

هفته گذشته خبر اعتصاب و اعتراض جوانان روستای شهرویی در بهبهان مقابل پالایشگاه بید بلند این شهرستان در رسانه‌ها منتشر شد. شهرویی نزدیک‌ترین منطقه مسکونی به پالایشگاه بیدبلند ۲ است که اغلب جوانان آنجا بیکارند.

ایران وایر پیشتر در گزارشی از به خشونت کشیده شدن اعتراضات مسالمت‌آمیز این جوانان گزارشی تهیه کرده است. در این گزارش آمده است که در جریان یکی از تجمعات پیشین این روستا جوان معترضی به نام «مرتضی فرج‌نیا» با شلیک ماموران انتظامی کشته شد و جوان دیگری به نام «ابراهیم شهرویی» با شلیک گلوله به شدت مصدوم شد و اکنون ویلچرنشین است. 

در تجمع تازه جوانان این روستا که روز پنجشنبه چهارم دی ماه مسئولان گارد ویژه را برای سرکوب بیکاران فراخواندند تا مقابل جوانانی که خواستی جز کار نداشتند، صف آرایی کنند.

روز ۱۹ آذر و همزمان با اعتراض جوانان روستای شهرویی مقابل پالایشگاه بید بلند بهبهان، تجمع مشابهی مقابل شرکت کشت و صنعت خمینی در نزدیکی شوشتر برگزار شد.

جوانان جویای کار شوشتر در دومین روز تجمعشان برای اعتراض به «استخدام‌های غیرمعمول سفارشی» جاده ورودی شرکت را بستند و مانع ورود سرویس‌های حمل ونقل کارکنان شدند.

از: ایران وایر

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل