یک ارومیه‌ای به دلیل بی‌احتیاطی در رانندگی به گذراندن ۲۵۰ ساعت کلاس قرآن محکوم شد

عکس از آرشیو

عکس از آرشیو

یک مرد ساکن ارومیه به دلیل بی‌احتیاطی در رانندگی به ۲۵۰ ساعت شرکت در کلاس‌ قرآن و آموزش رایگان آن به مددجویان کمیته امداد محکوم شد.

به گزارش ایرنا در روز پنج‌شنبه، ۱۸ دی، این فرد که درباره تخلف رانندگی او توضیحی داده نشده ابتدا به تحمل شش ماه حبس و جزای نقدی محکوم شده بود.

بر اساس این گزارش، محسن مرادی، رئیس دادگاه کیفری ۲ شعبه ارومیه که از او به عنوان «قاضی برتر کشوری» نام برده شده، در مجازاتی جایگزین این شهروند را به شرکت در ۲۵۰ ساعت شرکت در طرح آموزش قرآن موسوم به «قاسم سلیمانی» و انجام خدمات رایگان به عنوان آموزیار قرآن کریم به مددجویان کمیته امداد محکوم کرده است.

ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه ایران از زمان انتصاب به این سمت همواره بر «سیاست حبس‌زدایی» و صدور احکام جایگزین تاکید کرده است. این در حالی است که عدم ارتباط برخی جرایم با احکام صادرشده به‌ویژه با رویکرد ایدئولوژیک در مورد فعالان سیاسی و اقلیت‌های مذهبی در چند سال گذشته با انتقاد کارشناسان حقوقی و فعالان حقوق بشر مواجه شده است.

در یکی از آخرین احکام صادره در چهارم دی‌ماه هم هشت بهایی ساکن بندرعباس در مجازاتی تکمیلی «به گذراندن پنج جلسه مشاوره در خصوص مسائل فرقه‌ای زیر نظر اساتید موسسه اندیشه سجادیه بندرعباس» محکوم شدند.

شستن میت، رونویسی از قرآن، خدمت در بسیج، خواندن کتاب‌های کشته‌شدگان نظامی ایران در سوریه، مطالعه در مورد حجاب و تحقیق در مورد «جنایات‌های آمریکا» نمونه‌هایی از احکامی است که در راستای «سیاست حبس‌زدایی» تاکنون صادر شده است.

از: رادیو فردا

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل