لاوروف: سوریه نباید میدان نبرد ایران و اسرائیل باشد

وزیر خارجه روسیه گفته "اسرائیل قبل از واکنش فوری به تهدیداتی امنیتی باید مسکو را از وجود آن مطلع کند".

وزیر خارجه روسیه گفته “اسرائیل قبل از واکنش فوری به تهدیداتی امنیتی باید مسکو را از وجود آن مطلع کند”

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، گفته است که این کشور نمی‌خواهد سوریه “میدان نبرد” بین ایران و اسرائیل باشد و مسکو آمادگی دارد تهدیدات امنیتی علیه اسرائیل از دورن خاک سوریه را “خنثی کند”.

براساس گزارشها، آقای لاوروف در واکنش به حملات اخیر به مواضع ایران و گروه‌های نزدیک به آن در سوریه که گفته می‌شود از سوی اسراییل بوده، گفته است که “ما بارها به همکاران اسرائیلی خود گفته‌ایم اگر تهدیدهای مشاهده کردید اطلاعات مناسب را به ما بدهید”.

دیدبان حقوق بشر سوریه مستفر در لندن هفته پیش گزارش داده بود که بر اثر حملات هوایی اسرائیل به مواضعی در نزدیکی مرز سوریه و عراق نفراتی از نیروی قدس شاخه برون مرزی سپاه پاسداران، افرادی از حزب‌الله لبنان، لشکر فاطمیون متشکل از مهاجران افغان در ایران و چند نیروی نظامی سوریه کشته شدند.

“اسپوتنیک” به نقل از وزیر خارجه روسیه که در یک کنفرانس خبری سخن می‌گفت افزوده است که “اسرائیل قبل از واکنش فوری به تهدیداتی امنیتی باید مسکو را از وجود آن مطلع کند”. وی تاکید کرده است که مقامات تل آویو ابتدا باید همتایان خود در روسیه را در جریان تهدیدهای امنیتی در سوریه قرار دهند، قبل از اینکه خود فورا علیه این تهدیدات اقدامی انجام دهند.

آقای لاوروف گفته است: “همکاران عزیز اسرائیلی، اگر شواهدی در دست دارید که کشور شما با تهدیدهای از دورن خاک سوریه روبه رو است، مستندات خود را فورا گزارش دهید. ما برای خنثی کردن تهدیدها همه اقدامات را انجام خواهیم داد.”

روسیه با هر دو کشور ایران و اسرائیل روابط نزدیکی دارد.

توضیح ویدئو،

حمله مرگبار اسرائیل به سوریه؛ دست کم شبه‌نظامی تحت حمایت ایران کشته شدند

اسرائیل در ماه های اخیر به شدت حملات خود به آنچه مواضع نیروهای ایران یا شبه نظامیان وابسته به آن می خواند در خاک سوریه افزوده است.

ایران تایید می کند که در سوریه حضور نظامی دارد و می گوید این حضور به درخواست رسمی دولت بشار اسد، رئیس جمهور، آن کشور است اما همزمان گزارش ها درباره هدف قرار گرفتن مواضع اش از سوی اسرائیل را رد می‌کند.

نیروی قدس سپاه پاسداران هفته گذشته با انتشار اطلاعیه ای گفته بود که هیچیک از نیروهای آن در حمله اخیر اسرائیل کشته نشدند.

اسرائیل می گوید حضور نظامی ایران در نزدیکی مرزهایش در سوریه را تحمل نخواهد کرد. ایران یکی از اهدافش از حضور در سوریه را “تقویت گروه‌های مقاومت” در برابر اسرائیل می خواند.

منظور از “مقاومت” گروه های شبه نظامی عمدتا شیعه هستند که تحت نظارت و حمایت ایران در منطقه فعالیت می کنند.

ایران و روسیه هردو حامیان اصلی حکومت بشار اسد در سوریه هستند.

از: بی بی سی

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل