محکومیت مصطفی بردبار، از نوکیشان مسیحی به ده سال حبس تعزیری

mostafa-bordbar

مصطفی بردبار، از نوکیشان مسیحی، توسط قاضی پیرعباس، رئیس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی، به ده سال حبس تعزیری محکوم شده است.

به گزارش سایت محبت نیوز که اخبار مربوط به مسیحیان را پوشش می دهد، این حکم روز نهم مرداد به وکیل آقای بردبار ابلاغ شده است.

منصور برجی، سخنگوی «کلیساهای ایرانی همگام»، به رادیو فردا می‌گوید که اتهام آقای بردبار، عضویت در تشکل ضد امنیتی و اجتماع و تبانی با هدف ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور بوده که در هر کدام آنها به پنج سال زندان محکوم شده است.

مصطفی بردبار، ۲۷ ساله، در سال‌های اخیر به مسیحیت گرویده است. او هفتم دی‌ماه ۱۳۹۱ همراه با حدود ۵۰ مسیحی دیگر و در حالی‌که مراسم کریسمس را در خانه‌ای شخصی جشن گرفته بودند، با هجوم نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

آقای بردبار در سال ۱۳۸۸ نیز به اتهام گرویدن به مسیحیت و حضور در کلیسای خانگی در شهر رشت، توسط ماموران امنیتی بازداشت شده بود.

در آن هنگام او از سوی بازپرسی شعبه یک به «ارتداد» متهم شد اما پس از طی مراحل دادگاهی به قید وثیقه آزاد شد هرچند این محکومیت نیز به عنوان سابقه کیفری در پرونده آقای بردبار درج شده است.

آقای برجی می‌گوید اتهام‌هایی مانند عضویت در تشکل ضد امنیتی و اقدام علیه امنیت ملی، «عذری شبه قانونی برای ممانعت از فعالیت عادی مسیحیان» است.

به گفته آقای برجی، «کارهایی مانند غسل تعمید یا شرکت در کلیساهای خانگی نه تنها غیر قانونی نیستند بلکه حکومت باید بر مبنای قانون اساسی خود و قوانین عادی کشور در تضمین آزادی اقلیت‌های دینی و مذهبی کوشا باشد.»

سخنگوی «کلیساهای ایرانی همگام» ابراز امیدواری می‌کند تا با تغییراتی که در فضای سیاسی ایران اتفاق می‌افتد، برخوردهای امنیتی با مسیحیان و کلیساهای آنها متوقف شود.

در سال‌های اخیر تعداد زیادی از افرادی که از اسلام به مسیحیت تغییر دین داده‌اند، دستگیر و به حبس های طولانی محکوم شده‌اند.

همچنین در مواردی کلیساهای مسیحیان تعطیل شده و از فعالیت‌های دینی آنها جلوگیری به عمل آمده است.
از: رادیو فردا

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل