درخواست گروهی از زندانیان سیاسی برای محاکمه مقصران در وضعیت بهنام محجوبی

حدود ۱۰۰ زندانی سیاسی در نامه‌ای با اشاره به وضعیت بهنام محجوبی، درویش زندانی، خواستار تغییر قوانین، مقررات و شرایط «ضد انسانی» حاکم بر زندان‌های ایران شدند.

در این بیانیه تاکید شده که اولین گام در این راه «آزادی بی‌قید و شرط» زندانیان سیاسی و عقیدتی است.

این زندانیان همچنین خواستار شناسایی و محاکمه‌ مقاماتی شدند که موجب وضعیت فعلی بهنام محجوبی شده‌اند.

در این بیانیه تاکید شده که محجوبی شرایط تحمل حبس را نداشته اما «مجریان سیاست انتقام‌جویی و آزار زندانیان سیاسی و عقیدتی نظر پزشکی قانونی را به هیچ انگاشتند» و همچنان او را در زندان نگه داشتند.

زندانی سیاسی در زندان‌های‌اوین، رجایی شهر و تهران بزرگ این بیانیه را امضا کرده‌اند.

بکتاش آبتین، سعید اقبالی، آتبین جعفریان، رضا خندان (مهابادی)، امیرسالار داوودی، خسرو صادقی بروجنی، اسماعیل عبدی، جواد لاری، کسری نوری، نصرالله لشنی، محسن امیرخیزی، حمزه سواری، جعفر عظیم‌زاده و سعید ماسوری از جمله امضاکنندگان این بیانیه‌اند.

بهنام محجوبی از روز ۲۸ بهمن در بیمارستان لقمان در اغما به سر می‌برد.

بتول حسینی، مادر محجوبی، آبان ماه گذشته در مصاحبه با ایران اینترنشنال گفت که فرزندش پس از دی ماه ۹۸ و به دنبال درگذشت نورعلی تابنده، قطب دراویش گنابادی، دچار «پنیک» می‌شد و تحت نظر پزشک دارو مصرف می‌کرد و با اینکه پزشک برای بهنام نامه عدم تحمل حبس نوشته بود، دادستان تهران او را برای اجرای حکم دو سال زندان به اوین منتقل کرد.

این زندانی سیاسی همچنین از زندان به تیمارستان امین‌آباد منتقل شده و در فایل‌های صوتی بدرفتاری‌ها و آزارهای رخ داده در امین‌آباد را شرح داده بود.

به گفته بتول حسینی، وضعیتی که در امین‌آباد برای پسرش پدید آوردند قابل بیان نیست، از جمله فرزندش را به صورت صلیبی به تخت بستند. لخت کردن بیماران و هم اتاق کردن او با یک بیمار بدحال از دیگر موارد شرایط سخت در امین‌آباد بود.

بیش از ۱۴۰ فعال مدنی خواستار واگذاری روند درمان بهنام محجوبی به خانواده‌اش شدند

 ۱۴۲ فعال مدنی ایران در نامه‌ای به مسئولان سازمان نظام پزشکی کشور خواستار واگذاری روند درمان بهنام محجوبی، زندانی عقیدتی بستری در بیمارستان لقمان، به خانواده‌اش و دخالت‌ نکردن نهادهای امنیتی در روند پزشکی او شدند.

در این نامه که متن کامل آن روز شنبه در پایگاه اینترنتی کانون مدافعان حقوق بشر منتشر شد، بر ضرورت دسترسی پزشکان مورد اعتماد خانواده بهنام محجوبی به اطلاعات پزشکی فرزندشان تاکید شده است.

همچنین در این نامه آمده که خانواده محجوبی باید «بتوانند مانند هر شهروند دیگری بر روند درمان او بدون دخالت نیروهای امنیتی و برخی از افراد کادر درمان مطیع ایشان، نظارت داشته و درباره چگونگی آن تصمیم‌گیری کنند.»

این نامه خطاب به مصطفی معین رییس شورای عالی نظام پزشکی و محمدرضا ظفرقندی رییس سازمان نظام پزشکی نوشته شده است.

جعفر پناهی، احمد منتظری، احسان شریعتی، صدیقه وسمقی، نرگس محمدی، ناهید شیرپیشه، شهناز اکملی، سکینه احمدی و احمدرضا حائری، از امضاکنندگان این نامه هستند.

پیشتر حدود ۱۰۰ زندانی سیاسی در نامه‌ای با اشاره به وضعیت بهنام محجوبی، درویش زندانی، خواستار تغییر قوانین، مقررات و شرایط «ضد انسانی» حاکم بر زندان‌های ایران شدند.

بهنام محجوبی از روز ۲۸ بهمن در بیمارستان لقمان در اغما به سر می‌برد.

از: ایران اینترنشنال

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل