سربازی اجباری؛ خودکشی جوان سنقری پس از فرار از پادگان

خبرگزاری هرانا – روز پنجشنبه ۲۱ اسفندماه، یک سرباز ۱۹ ساله در شهرستان سنقر پس از فرار از پادگان و از ترس اجبار به بازگشتن، از طریق حلق آویز کردن دست به خودکشی زده و جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۹، یک جوان ۱۹ ساله در شهرستان سنقر دست به خودکشی زد.

هویت این جوان که از طریق حلق آویز کردن دست به خودکشی زده، پیام شریفی، ساکن شهرستان سنقر واقع در استان کرمانشاه، توسط هرانا احراز شده است.

به گفته یک منبع مطلع، پیام شریفی ۲۵ روز قبل به اسرار خانواده و بصورت اجباری به خدمت سربازی اعزام شده بود. او که بارها گفته بود با مشکلاتی مواجه است نهایتا از پادگان فرار کرده و همان روز به دلیل اسرار خانواده جهت بازگشت به پادگان خود را دار زده و جان خود را از دست داده است.

خدمت سربازی در جمهوری اسلامی ایران به رنجی مضاعف برای بسیاری از خانواده‌ها و علی الخصوص اقشار کم درآمد تبدیل شده است. هر فرد مذکر با رسیدن به سن ۱۸ سالگی بالاجبار باید به خدمت سربازی اعزام شود. در شرایطی ناعادلانه خدمت سربازی به مشمولان با شرایط خاصی فروخته می‌شود و هر قدر سطح تحصیلات بالاتر باشد مبلغ خرید خدمت نیز افزایش پیدا می کند. این امر باعث شده که قشری از جامعه که دچار مشکلات مالی، فقر و بیکاری هستند توان خرید سربازی را نداشته باشند.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل