پرونده سازی در زندان؛ تفهیم اتهام عبدالرسول مرتضوی در دادسرای اوین

خبرگزاری هرانا – عبدالرسول مرتضوی، زندانی سیاسی در زندان رجایی شهر کرج، روز سه‌شنبه ۲۴ فروردین‌ماه در دادسرای اوین حاضر و از بابت پرونده جدیدی که اخیرا برای وی گشوده شده تفهیم اتهام شد. آقای مرتضوی، هفته نخست فروردین‌ماه امسال از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد، با این وجود از زمان انتقال تاکنون پای مصنوعی این مجروح جنگی ایران و عراق در اختیار او قرار داده نشده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز سه‌شنبه ۲۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۰، عبدالرسول مرتضوی، زندانی سیاسی در زندان رجایی شهر کرج، جهت تفهیم اتهام از بابت پرونده جدیدی که اخیرا برای وی گشوده شده، در دادسرای اوین حاضر شد.

در جریان این جلسه که در شعبه ۶ بازپرسی دادسرای اوین برگزار شد، آقای مرتضوی از بابت اتهامات توهین به رهبری، تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم عمومی مورد تفهیم اتهام قرار گرفت. اتهام تبلیغ علیه نظام در ارتباط با یک بیانیه و اتهامات توهین به رهبری و اخلال در نظم عمومی به بهانه سر دادن شعار در زندان اوین به وی نسبت داده شده است.

آقای مرتضوی، هفته نخست فروردین‌ماه امسال از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد، با این وجود از زمان انتقال تاکنون پای مصنوعی این مجروح جنگی ایران و عراق در اختیار او قرار داده نشده است. به گفته یک منبع مطلع از شرایط این زندانی سیاسی، در زمان انتقال ماموران زندان به زور متوسل شده و به این دلیل قسمت ژلاتینی پای مصنوعی او دچار شکستگی شده است. درخواست انتقال همین پای مصنوعی شکسته نیز با بی توجهی مسئولان زندان اوین مواجه شده و عبدالرسول مرتضوی برای حرکت و انجام امور روزانه دچار مشکل است و همواره باید یک نفر زیر بغل او را بگیرد. گفتنی است که اخیرا با مرخصی استعلاجی آقای مرتضوی نیز مخالفت شده است.

زهرا ناظوری، شهروند ساکن اصفهان و همسر عبدالرسول مرتضوی نیز از حدود یک ماه پیش دوران محکومیت ۱ ساله خود را در زندان اصفهان سپری می‌کند.

اواسط مردادماه ۹۸ نامه ای با امضای ۱۴ تن از کنشگران مدنی مبنی بر استعفای آیت الله خامنه ای منتشر شده بود. با انتشار این نامه شماری از امضاکنندگان بازداشت و برخی دیگر نیز تحت فشار قرار گرفتند. هم اکنون محمد نوری زاد، هاشم خواستار، محمد حسین سپهری و چند تن دیگر از امضاکنندگان این بیانیه دوران محکومیت خود را در زندان سپری می‌کنند.

عبدالرسول مرتضوی در این خصوص توسط دادگاه انقلاب مشهد به ۲۶ سال حبس محکوم شده بود. از این میزان ۱۱ سال زندان به عنوان مجازات اشد در خصوص وی قابل اجراست.

آقای مرتضوی همچنین در تاریخ ۱۷ آبان ۱۳۹۹ به شعبه ۴ بازپرسی دادسرای اوین به ریاست مهدی خدابخشی احضار و در پرونده‌ای دیگر از بابت اتهامات “فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به رهبری” با مصداق بیانیه‌ای معروف به “شمارش معکوس برای آزادی زندانیان سیاسی” مورد تفهیم اتهام قرار گرفت.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل