سایت ملیون ایران

دستکم ۴ تجمع اعتراضی برگزار شد


خبرگزاری هرانا
طی روز گذشته و امروز پنجشنبه ۲ اردیبهشت‌ماه،جمعی از کشاورزان اصفهان در این شهر، شماری از کارگران پتروشیمی تخت جمشید واقع در پارس جنوبی، تعدادی از دانشجویان داروسازی تبریز در مقابل ساختمان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی این شهر و گروهی از خریداران زمین های «اصطلک» پردیس در مقابل وزارت راه و شهرسازی در تهران، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز پنجشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، جمعی از کشاورزان اصفهان همراه با تراکتورهای خود در این شهر تجمع کردند.

بر اساس این گزارش تجمع کشاورزان، در اعتراض به بی آبی و پایمال شدن حقابه‌هایشان صورت گرفته است.

آنها می‌گویند به دلیل کم آبی زمین‌های کشاورزی‌شان از بین رفته و دامهایشان تلف شده است.

تجمع کارگران پتروشیمی تخت جمشید

به گزارش ایسنا، امروز پنجشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، تعدادی از کارگران پیمانی پتروشیمی تخت جمشید واقع در پارس جنوبی تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، خواسته این کارگران افزایش حقوق طبق مصوبه اداره کار و اشتغال و همچنین افزایش مرخصی های آنان عنوان شده است.

یکی از این کارگران درباره مطالبات و مشکلاتی که سبب اعتراض آنها شده است، گفت: “در شرایطی که وارد موج چهارم اپیدمی کرونا می‌شویم و با نزدیک شدن فصل تابستان و گرمای شدید هوا، با وضعیت بسیار بد مرخصی ها و حقوق دریافتی خود روبرو هستیم.”

این کارگر افزود: “در حالی که شرایط کرونا باعث تصویب مصوبه دور کاری و استفاده از حداقل نیروی کاری در محیط کار است، اما هنوز وضعیت مرخصی های ما کارگران درست نشده و گویی برای آن همّت و اقدامی هم نمی‌شود.”

بنا به گفته تجمع کنندگان، بر اساس مصوبه اداره کار، کارگران بایستی افزایش ۳۰ درصدی حقوق داشته باشند، اما پیمانکار از انجام این کار امتناع کرده است.

گفتنی است هر چند وقت یک بار کارگران منطقه پارس جنوبی در شهرستان های جنوبی استان بوشهر در اعتراض و با هدف پیگیری مطالبات خود تجمع می‌کنند که با توجه به سختی کار و شرایط بد آب و هوا و آلودگی منطقه، پیگیری خواسته و مطالبه این کارگران ضروری به نظر می‌رسد.

تجمع اعتراضی داروسازان در تبریز

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، شماری از دانشجویان داروسازی تبریز در مقابل ساختمان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی این شهر تجمع کردند.

بنابر این گزارش، این تجمع در اعتراض به حقوق تضییع شده داروسازان و بی توجهی انجمن داروخانه داران تبریز صورت گرفته است.

تجمع خریداران زمین‌های اصطلک در تهران

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز پنجشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، جمعی از خریداران زمین های «اصطلک» پردیس در برابر وزارت راه و شهرسازی در تهران تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع این افراد در اعتراض به عدم تحویل زمین های خریداری شده به آن‌ها صورت گرفته است.

خروج از نسخه موبایل