فرار از یک کمپ ترک اعتیاد در رباط‌کریم با ایجاد آتش‌سوزی عمدی


استان‌وایر
شامگاه پنج‌شنبه دوم اردیبهشت ۱۴۰۰، تعدادی از افرادی که در یک کمپ ترک اعتیاد در شهرستان رباط‌کریم در جنوب تهران نگه‌داری می‌شدند، با آتش زدن این محل، اقدام به فرار کردند.

خبرگزاری «رکنا» روز جمعه سوم اردیبهشت به نقل از مقامات پلیس اعلام کرده است که عاملان این آتش‌سوزی، با «تلاش بی‌وقفه عوامل انتظامی» و از طریق «تشکیل یک حلقه حفاظتی و چند تیم عملیاتی در سطح شهر» بازداشت شده‌اند.

بنا به گفته معاونت اجتماعی نیروی انتظامی شهرستان رباط‌کریم، این کمپ ترک اعتیاد توسط افراد بستری شده در آن و به کمک دو نفر دیگر از بیرون، به آتش کشیده شده است و جمعی از معتادان از آن فرار کرده‌اند.

«حمید رزاقی»، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رباط‌کریم نیز به رسانه‌های ایران گفته است: «حادثه آتش‌سوزی که بامداد جمعه در یکی از کمپ‌های ترک اعتیاد رقم خورد، با هدف فرار معتادان در حال بستری از این مرکز و کاملاً عمدی به نظر می‌رسد.»

او هم‌چنین گفته است: «خوش‌بختانه این حادثه مصدوم نداشته و فقط سالن آسایشگاه این کمپ دچار خسارت مالی شده است چرا که قبل از شعله‌ور شدن این مرکز، افراد بستری پا به فرار گذاشته‌اند.»

رسانه‌های ایران اطلاعاتی درباره نام و دولتی یا خصوصی بودن این کمپ ترک اعتیاد ارایه نکرده‌اند.

در سال‌های گذشته گزارش‌های بسیاری از وضعیت نامناسب کمپ‌های ترک اعتیاد در ایران منتشر شده است. 

بهمن سال گذشته، ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن، مسوولان یک کمپ ترک اعتیاد افرادی که ادعا می‌شد معتاد به مواد مخدر هستند را در حوض یخ فرو برده و شکنجه می‌کردند.

در همان زمان، «محسن فتاپور»، معاون پیش‌گیری بهزیستی استان تهران به رسانه‌ها گفت در ارتباط با رفتار نامناسب با افراد معتاد به مواد مخدر، هر ماه حداقل یکی دو کمپ پلمب می‌شود.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل