تشکل‌های صنفی فرهنگیان: برخورد خشن پلیس با دانش‌آموزان معترض رذیلانه بود

در پی ضرب و شتم دانش‌آموزان معترض به امتحانات حضوری توسط پلیس در چند شهر ایران، تشکل‌های صنفی فرهنگیان در سه استان کشور آن را «رذیلانه» خوانده و خواستار برخورد قضایی شدند.

‌انجمن‌ها و کانون‌های صنفی فرهنگیان یزد، خراسان شمالی، سقز و زیویه با انتشار بیانیه‌های جداگانه‌ای روز پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه سرکوب دانش‌آموزان معترض را موجب خشونت در جامعه عنوان کردند.

انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی در بخشی از بیانیه‌اش نوشته است: «نیروهای انتظامی به چه حقی به خود اجازه می‌دهند با فرزندان نوجوان میهن که در اوج غرور و احساس هستند، چنین بی‌محابا و خشن برخورد کنند.»

کانون صنفی فرهنگیان یزد نیز نوشت: «متاسفانه علی‌رغم غیرقانونی بودن ورود نیروهای نظامی با لباس رسمی به اماکن فرهنگی، دانش‌آموزان معترض در محوطه آموزش و پرورش با برخوردهای خشونت‌بار پلیس مواجه گردیدند.»

در ادامه نیز اشاره شده «با باتوم و اسپری فلفل به ضرب و شتم نوجوانانی که با دست خالی فقط برای بیان اعتراض خود در مدنی‌ترین شکل و در فضای بسته تجمع کرده بودند، پرداختند.»

طی روزهای گذشته و با تشدید موج جدید شیوع کرونا مقام‌های آموزش و پرورش با وجود نارضایتی دانش‌آموزان بر برگزاری حضوری امتحانات حضوری پایه نهم و دوازدهم تاکید کرده‌اند. 

این تصمیم مسئولان با اعتراض دانش‌آموزان در چندین شهر کشور از جمله تهران، یزد، قزوین و زنجان و همچنین تجمع آن‌ها در مقابل ادارات آموزش و پرورش مواجه شد.

تصاویر برخورد ماموران انتظامی با دانش‌آموزان در شهرهایی از قبیل یزد با واکنش منفی گسترده در رسانه‌های اجتماعی روبه‌رو شده است.
از : ایران اینترنشنال

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل