زخمی شدن یک کولبر بر اثر انفجار مین در مناطق مرزی نوسود 

خبرگزاری هرانا 
روز پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه، یک کولبر بر اثر انفجار مین برجای مانده از جنگ ایران و عراق در مناطق مرزی نوسود از ناحیه پا دچار مصدومیت شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، روز پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، در پی انفجار مین بر جای مانده از جنگ ایران و عراق در مناطق مرزی نوسود ، یک کولبر از ناحیه پا مصدوم شد.

در این گزارش هویت این شهروند نادر صابری فرزند براخاس اهل روستای تیلکو ساکن شهرستان کامیاران عنوان شده است.مین‌های برجای‌ مانده از دوران جنگ همه ساله موجب مرگ و مصدومیت تعدادی از هموطنان در مناطق مرزی می‌شود. در حدود ۴۲۰۰۰ کیلومتر مربع از اراضی ایران آلوده به مین های به جا مانده و عمل نکرده جنگ ایران و عراق است.

دولت ایران نیز همچنان به تولید و کاشت مین های ضد نفر ادامه می‌دهد و برخلاف مقاوله نامه های بین‌المللی، معتقد است استفاده از این مین‌ها تنها راه مؤثر برای تأمین امنیت مرزهای طولانی این کشور است.

بر همین اساس بخش‌هایی از مرزهای ایران با افغانستان، پاکستان و عراق مین‌گذاری شده است؛ در جریان درگیری‌های دهه ۱۳۶۰ در کردستان هم بسیاری از اراضی این منطقه مین‌گذاری شدند.

در همین رابطه نیز، روز چهارشنبه پانزدهم اردیبهشت‌ماه، یک کولبر کُرد به نام “مسعود محمدی” اهل روستای “ننور” از توابع بانه در مرز این شهرستان بر اثر شلیک نظامیان حکومتی زخمی شد.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل