دستکم هفت تجمع اعتراضی برگزار شد


خبرگزاری هرانا 
طی روز گذشته و امروز شنبه ۱ خرداد، شماری از کارکنان رسمی سکوهای دریایی شرکت نفت و گاز پارس جنوبی در محل کار خود، جمعی از پرستاران و کادر درمان عضو تعاونی سلامت در مقابل ساختمان حوزه ریاست قوه قضائیه واقع در تهران، گروهی از کارگران شرکت لبنیاتی پاژن در مقابل ساختمان فرمانداری نسیم شهر، تنی چند از کارگران شرکت آب ‌‌و فاضلاب شهرستان ایذه در مقابل ساختمان آبفای این شهرستان، شماری از پاکبانان شهرداری چابهار در مقابل ساختمان شهرداری این شهر، جمعی از کارگران شرکت آی جی سی عسلویه در محل کارشان و همچنین تعدادی از رانندگان خودروهای دیزلی در یکی از بزرگراه های شهر مشهد، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز جمعه ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، شماری از کارکنان رسمی سکوهای دریایی شرکت نفت و گاز پارس جنوبی، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در محل کار خود دست به تجمع اعتراضی زدند.

نیروهای معترض ضمن قرائت بیانیه ای در تشریح جزئیات مطالبات مسبوق به سابقه‌شان، از جمله دلایل برپایی این تجمع را پایین بودن سطح حقوق و دستمزد دریافتی علیرغم سختی‌ها و خطرات کار عنوان کردند.

پیش از این نیز مورخ ۲۰ اردیبهشت‌ماه، شماری از کارکنان رسمی شرکت نفت در تهران مقابل ساختمان مجلس و در اهواز مقابل ستاد مرکزی مناطق نفت‌خیز جنوب، تجمع کرده بودند.

جمع کارگران شرکت آی جی سی عسلویه

به گزارش هرانا، امروز شنبه ۱ خردادماه ۱۴۰۰، جمعی از کارگران شرکت آی جی سی واقع در عسلویه، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در محل کار خود دست به تجمع اعتراضی زدند.

کارگران معترض از جمله مطالبات نادیده گرفته شده خود را پایین بودن سطح مزایا و حقوقشان عنوان کردند.

تجمع پرستاران و کادر درمان عضو تعاونی سلامت

به گزارش ایلنا، امروز شنبه ۱ خردادماه ۱۴۰۰، جمعی از پرستاران و کادر درمان بیمارستان‌ها و مراکز اورژانس تهران که عضو شرکت تعاونی کارکنان نظام سلامت کشور هستند، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان حوزه ریاست قوه قضائیه، تجمع اعتراضی برپا کردند.

بر اساس این گزارش، از سال ۱۳۹۲ تاکنون، پروژه برج سپهر توسط یک فرد شناخته شده که در سیستم قضایی دارای پرونده است تصرف عدوانی گردیده و پرونده قضایی آنها در پیچ و خم دادگاه‌ها و مراجع قضایی زمان‌بر شده است.

پس از فراز و نشیب‌های فراوان، تعاونی پرستاران در مهرماه سال ۹۸ سند تک برگ برای ملک مذکور را اخذ و پیرو آن دادخواست خلع ید را به جریان انداختند اما پس از گذشت یکسال و هشت ماه هنوز رای بدوی شکایت خلع ید در دادگاه مفتح صادر نشده و پرونده دستخوش حوادث زیادی شده است.

تجمع کارگران شرکت لبنیاتی پاژن

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۱ خردادماه ۱۴۰۰، گروهی از کارگران شرکت لبنیاتی پاژن، در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی‌شان، در مقابل ساختمان فرمانداری نسیم شهر، دست به تجمع اعتراضی زدند.

بر اساس این گزارش، کارگران شرکت مذکور دارای بیش از ۶ ماه حقوق معوقه هستند که تاکنون علیرغم اعتراضات متعدد و برپایی تجمعات مکرر، هیچ یک از مسئولین به طور جدی پیگیر مطالبات نادیده گرفته شده این کارگران نشده اند.

نجمع پاکبانان شهرداری چابهار

به گزارش رسانک، شماری از کارگران شهرداری چابهار، در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی‌شان، در مقابل ساختمان شهرداری این شهر، دست به تجمع اعتراضی زدند.

بر اساس این گزارش، کارگران شهرداری چابهار سه ماه حقوق پرداخت نشده را از شهرداری طلب دارند.

 

تجمع کارگران شرکت آب ‌‌و فاضلاب شهرستان ایذه

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۱ خردادماه ۱۴۰۰، تنی چند از کارگران شرکت آب ‌‌و فاضلاب شهرستان ایذه، در اعتراض به عدم پرداخت حقوق معوقه خود، در مقابل ساختمان آبفای این شهرستان، دست به تجمع اعتراضی زدند.

شهروندان معترض به دنبال برگزاری تجمع مذکور، جهت پیگیری مطالباتشان به اداره کار شهرستان ایذه مراجعه کردند.

بر اساس این گزارش، کارگران آبفای ایذه  ۱۰ ماه حقوق معوقه دارند و همچنین به عدم اجرای تعیین وضعیت شغلی خود معترض هستند.

اعتصاب و تجمع رانندگان خودروهای دیزلی در مشهد

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۱ خردادماه ۱۴۰۰، تعدادی از رانندگان خودروهای دیزلی در مشهد، در اعتراض به نادیده گرفته شدن مشکلاتشان توسط مسئولین مربوطه، دست به اعتصاب و تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، رانندگان معترض با پارک خودروهای خود در حاشیه بزرگراه غدیر این شهر، خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

 

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل