برگزاری سه تجمع اعتراضی توسط کارگران و کادر درمان


خبرگزاری هرانا – امروز چهارشنبه ۱۹ خردادماه، گروهی از کارگران شرکت لوله‌سازی اهواز در مقابل ساختمان استانداری، شماری از مالکان زمینهای اصطلک در مقابل ساختمان قوه قضائیه واقع در تهران و همچنین جمعی از کارکنان پایگاههای سلامت در مقابل ساختمان وزارت بهداشت واقع در تهران، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، امروز چهارشنبه ۱۹ خردادماه ۱۴۰۰، گروهی از کارگران شرکت لوله‌سازی اهواز، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان استانداری، دست به تجمع اعتراضی زدند.

کارگران معترض از جمله مطالبات خود را دریافت به موقع حقوق و مزایا، شفاف‌سازی شرایط شرکت، احیای دوباره خطوط تولید و بازگشت به کار نیروهای بیکار شده عنوان کردند.

یکی از کارگران حاضر در این تجمع اظهار کرد: در گذشته شرکت لوله‌سازی اهواز در خاورمیانه بی‌نظیر و طی دوران جنگ‌ ایران و عراق نیز تأمین‌کننده پوست توپ و خمپاره بود که بیش از ۶۰۰ نیروی متخصص در آن کار می‌کرد. اوایل دهه ۸۰ این شرکت به بخش خصوصی که دانشی از علم ریخته‌گری و صنعت نداشت واگذار شد و باگذشت زمان وضعیت کارخانه روز به روز وخیم‌تر شد.

او در ادامه گفت: امروز تنها تعداد ۲۵ کارگر باسابقه کاری ۱۰ ساله باقی‌مانده که در این سال‌ها هر ۳ یا ۴ ماه یکبار حقوق به‌صورت علی‌الحساب دریافت می‌کنند.

این کارگر عنوان کرد: مالک شرکت به بهانه نداشتن سود از تهیه مواد اولیه برای راه‌اندازی مجدد کارخانه امتناع کرد و به کارکنان گفت که قصد دارد قطعات و تجهیزاتی که مورد نیاز شرکت نیست را بفروشد تا معوقات کارگران را پرداخت کند؛ اما دستگاه‌ها و تجهیزات را جداسازی و به‌صورت کیلویی به فروش رساند.

وی همچنین در ادامه از نادیده گرفتن پاداش، سنوات و عیدی توسط مالک کارخانه گفت و خاطرنشان کرد: معوقات سال‌های گذشته بدون احتساب تورم با نرخ حقوق سال‌های گذشته پرداخت شد و سنوات، پاداش و عیدی‌ها را نادیده گرفتند که نهایتا ما مجبور به دریافت آن مبالغ شدیم؛ چراکه فشارهای مالی ما را با مشکلات جدی مواجه کرده بود.

تجمع مالکان زمینهای اصطلک

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز چهارشنبه ۱۹ خردادماه ۱۴۰۰، شماری از مالکان زمینهای اصطلک، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان قوه قضائیه واقع در تهران، دست به تجمع اعتراضی زدند.

بر اساس این گزارش، شرکت عمران شهر جدید پردیس درصدد گرفتن اراضی فاز ۶ پردیس موسوم به اصطلک از مالکین این اراضی است، در حالیکه مالکین دارای سند تک برگ صادره از سازمان ثبت هستند.

مالکان زمینهای اصطلک روز گذشته مورخ سه‌شنبه ۱۱ خردادماه نیز در مقابل ساختمان قوه قضاییه تجمع کرده بودند.

تجمع کارکنان پایگاههای سلامت

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز چهارشنبه ۱۹ خردادماه ۱۴۰۰، جمعی از کارکنان پایگاههای سلامت، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان وزارت بهداشت واقع در تهران، تجمع اعتراضی برگزار کردند.
 
کارکنان معترض از دلایل برگزاری این تجمع اعتراضی را “عدم همسان سازی حقوق و دستمزد پایین خود” عنوان کردند.
 
این شهروندان با در دست داشتن بنرهایی، شعار “وزیر بهداشت کجاست؟ پایگاه هامون رو هواست” را سر دادند.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل