بازداشت مسعود حمیدنیا فعال صنفی معلمان در شوش


استان وایر– «مسعود حمیدنیا» فعال صنفی معلمان اهل شهرستان شوش از روز شنبه ۲۲ خردادماه توسط ماموران اطلاعات سپاه در منزل شخصی خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

بر اساس گزارش صدای بازداشت شدگان مامورانی که برای بازداشت این فعال صنفی معلمان ساکن شهرستان شوش به محل سکونت او رفته بودند؛ بدون ارائه حکم دستگیری و یا تفتیش منزل، اقدام به بازرسی منزل کرده و برخی از لوازم شخصی از جمله لپ تاپ و تلفن همراه او را ضبط و با خود برده‌اند.

خانواده این فعال صنفی بازداشت شده می‌گویند؛ با ادامه بازداشت و بی خبری در شرایطی که او دچار مشکلات پزشکی از جمله روماتیسم مفصلی و از زمان بازداشت تا این لحظه به داروهای خود دسترسی نداشته و این مساله موجب افزایش نگرانی خانواده برای حال او شده است.

در جریان پیگیری‌های خانواده آقای حمیدنیا به آنان گفته شده، بازداشت این فعال صنفی در ارتباط با فعالیت‌های او در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در پیش از انتخابات صورت گرفته است.

از اتهامات و محل نگهداری او اطلاع دقیقی در دست نیست و او تنها یک بار تماس تلفنی کوتاهی با خانواده خود داشته است.

۷۱۷ هزار معلم در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ مسئولیت آموزش بیش از ۱۵ میلیون دانش‌آموز را در سراسر کشور بر عهده دارند. این آموزگاران به همراه کادر اداری وزارتخانه و اداره‌‌های آموزش و پرورش در استان‌ها، جمعیتی در حدود یک میلیون نفر را تشکیل می‌دهند. معلمان ایران در سال ۱۳۹۹ برای فعالیت صنفی خود در مجموع  ۱۰۸۷ماه حبس تعزیزی، ۴۵ ضربه شلاق همراه با دستکم دو لغو حکم تدریس و سه حکم اخراج از کار و صدور دستور آزادی با قید وثیقه دریافت کردند. 

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل