جامعه جهانی بهائی: نفرت‌پراکنی حکومت ایران علیه بهائیان در ماه‌های اخیر افزایش یافته است


جامعه جهانی بهائی از افزایش نفرت‌پراکنی حکومت ایران علیه بهائیان در ماه‌های اخیر ابراز نگرانی کرد و در بیانیه‌ای نوشت: «همان‌گونه که تاریخ نشان می‌دهد، نقض شدید و فاحش حقوق بشر اغلب در فضایی آمیخته به نفرت و دروغ‌پراکنی صورت می‌گیرد

بیانیه جامعه جهانی بهائی که روز پنجشنبه ۱۷ تیر منتشر شد هشدار داده است نفرت‌پراکنی و پروپاگاندای حکومت ایران که بیش از چهار دهه قدمت دارد در ماه‌های اخیر به مراحل جدیدی وارد شده و پیچیدگی و میزان آن به شدت افزایش یافته و در رسانه‌های رسمی، صدها وبسایت، صفحات اینستاگرام، کانال‌های تلگرام و اتاق‌های کلاب‌هاوس افزایش یافته است.

این بیانیه خواستار بازخواست حکومت ایران در مورد کارزار نفرت‌پراکنی علیه بهائیان شد.

جمهوری اسلامی، بهائیان را به عنوان یک اقلیت دینی به رسمیت نمی‌شناسد و پیروان این آیین حق اعتراض قانونی به اظهارات نفرت‌پراکن و همچنین بیان دیدگاه‌های خود برای هموطنان‌شان را ندارند.

پس از انقلاب ۵۷ ده‌ها نفر از شهروندان بهائی اعدام و صدها نفر از آنان بازداشت و زندانی شده‌اند.

در یکی از تازه‌ترین موارد، سینا کمالى سروستانی، شهروند بهائی ساکن شیراز، بیش از سه هفته است که همچنان به صورت بلاتکلیف در زندان عادل‌آباد محبوس است.

به نوشته پایگاه خبری هرانا، این شهروند بهائی در آخرین تماس تلفنی با خانواده‌اش در ۱۳ تیر «شرایط روحی بسیار نامناسب» داشته و نگران بوده که او را دوباره به بازداشتگاه اطلاعات سپاه بازگردانند.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل