مجازات جایگزین حبس؛ یک متهم محیط زیستی در تویسرکان به کاشت ۶۰ اصله نهال محکوم شد


خبرگزاری هرانا – رییس اداره حقوقی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از صدور حکم جایگزین حبس در برای یک متخلف محیط زیستی در شهرستان تویسرکان خبر داد. بر اساس حکم صادره این متهم به کاشت ۶۰ اصله نهال بدل از یکسال حبس محکوم شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، یک متهم در شهرستان تویسرکان به حکم جایگزین حبس محکوم شد.

رییس اداره حقوقی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: یک متخلف زیست محیطی در شهرستان تویسرکان اقدام به قطع ۱۲ اصله نهال «بید» در یکی از روستا‌های شهرستان تویسرکان کرده بود که با شکایت منابع طبیعی پرونده‌ای برای وی با عنوان «تخریب اراضی ملی و قطع درخت» در مرجع قضایی تشکیل شد.

علیرضا قاسمی مجاهد افزود: ابتدا برای این متهم حکم قضایی مبنی بر تحمل سه سال حبس و در مرحله دوم تحمل یک سال حبس صادر شده بود که در نهایت این پرونده مجددا در شعبه ۱۰۲ کیفری شهرستان تویسرکان مورد بررسی قرار گرفت.

رییس اداره حقوقی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان بیان کرد: نهایتا این فرد متخلف با حکم قاضی شعبه ۱۰۲ کیفری، به کاشت ۳۰ اصله درخت بید و ۳۰ اصله درخت گردو محکوم شد.

قاسمی مجاهد اظهار داشت: ۲۳۶ فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در این استان طی سه ماه نخست امسال تشکیل شده همچنین ۳۲۸ فقره پرونده در این مدت زمان مختومه شده است.

وی در پایان عنوان کرد: برای متصرفان اراضی ملی مجازات جایگزین حبس نظیر کاشت درخت و حفر کانال صادر شده و در سال ۹۹ گرایش مرجع قضایی به صدور مجازات جایگزین حبس افزایش داشته است.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل