مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی «سولدوز خبر» بازداشت شد

استان‌وایر-«فرهاد روزبان»، روزنامه‌نگار و مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی «سولدوز خبر»، روز ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ به دست نیروهای امنیتی در شهر نقده (سولدوز) بازداشت شد.

بر اساس گزارش‌های رسیده به «ایران وایر»، در پی بازداشت فرهاد روزبان، کانال تلگرامی سولدوز خبر نیز به «پایگاه» تغییر نام داده و برخی اخبار منتشر شده در این رسانه، حذف شده است. تا لحظه انتشار این خبر از دلایل بازداشت و اتهامات مطرح شده علیه این فعال رسانه‌ای اطلاعاتی در دسترس نیست. با این وجود گمان می‌رود بازداشت فرهاد روزبان در ارتباط با حادثه درگیری در روستای «ساخسی تپه» در شهرستان «نقده» و انتشار گزارش این حادثه در کانال تلگرامی سولدوز خبر باشد.

سولدوز خبر با انتشار گزارشی با عنوان «گردن کلفتی برای قانون»، به روایت این حادثه پرداخته بود. همزمان تمامی رسانه‌های محلی نیز اخبار اولیه خود درباره این حادثه را از وب‌سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی حذف کرده‌اند.

روز جمعه ۱۲شهریور ۱۴۰۰، اختلاف قدیمی دو همسایه بر سر یک ملک در روستای «ساخسی‌تپه» در استان آذربایجان غربی، منجر به درگیری بین طرفین و کشته شدن یک نفر و مجروح شدن ۵ تن دیگر شد. عصر جمعه با تداوم درگیری، زنان و کودکان یک طرف درگیری نیز مورد ضرب‌ و جرح قرار گرفتند. این خانواده به دلیل تداوم تنش بین طرفین و احتمال انتقام‌جویی خانواده مقتول، مجبور به ترک خانه و رفتن به شهر نقده شدند.

روز شنبه ۱۳ شهریور، ویدئویی از این خانواده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن زنان و کودکان این خانواده از ضرب و شتم و تلاش برای تجاوز توسط ضاربان خبر می‌دادند. انتشار این ویدئو موجی اعتراضات در فضای مجازی را منجر شد و بسیاری از فعالان مدنی و شهروندان به ناتوانی جمهوری اسلامی در تامین امنیت این خانواده معترض شدند.

پس از این حادثه دادستان عمومی و انقلاب نقده در گفتگو با رسانه‌ها از بازداشت هشت تن در این ارتباط خبر داد.

همچنین عصر روز شنبه ۱۳ شهریور، «حجت عصمت زاده» فعال مدنی ساکن نقده به دست نیروهای امنیتی بازداشت و محل نامعلومی منتقل شده است. تاکنون از دلایل بازداشت و اتهامات مطرح شده علیه این فعال مدنی اطلاعی نیز در دست نیست اما گمان می‌رود بازداشت حجت عصمت زاده مرتبط با حادثه روز جمعه در روستای ساخسی تپه و اعتراض او به ناتوانی جمهوری اسلامی در اجرای قانون و حفظ امنیت شهروندان باشد.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل