نمایندۀ افغانستان خواستار تحقیق بین‌المللی دربارۀ نقض حقوق بشر توسط طالبان شد

نصیر احمد اندیشه، نمایندۀ افغانستان در شورای حقوق بشر سازمان ملل

نصیر احمد اندیشه، نمایندۀ دولت قبلی افغانستان در شورای حقوق بشر سازمان ملل که همچنان در مقام خود باقی است خواستار تحقیق دربارۀ نقض حقوق بشر توسط طالبان در افغانستان شد و افزود : در حالی که صدای زنان افغان با بازگشت طالبان به کابل رو به خاموشی گذاشته، بحران‌های متعدد سراسر افغانستان را دربرگرفته است.

نصیراحمد اندیشه که این سخنان را در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو ایراد می‌کرد خواستار بررسی بین‌المللی نقض حقوق بشر به ویژه حقوق زنان و دختران افغان پس از روی کار آمدن دوبارۀ طالبان در افغانستان شد. نصیراحمد اندیشه سکوت جامعۀ جهانی را در قبال سرنوشت نگران‌کنندۀ میلیون‌ها افغان و همچنین حقوق آنان جایز ندانست و از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواست سریعاً گزارشگران خود را جهت تحقیق دربارۀ نقض حقوق بشر توسط طالبان راهی افغانستان از جمله درۀ پنجشیر کند.

میشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و اتحادیۀ اروپا نیز از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواسته‌اند سازوکار نظارتی را در خصوص نقض حقوق بشر در افغانستان اندیشیده و به اجرا بگذارد.

احمدنصیر اندیشه ادعای طالبان را مبنی بر تغییر رویۀ آنان کذب و بی اساس خواند و گفت که به محض بازگشت به کابل در پانزدهم اوت گذشته، طالبان خشونت و تبعیض علیه زنان و دختران افغان را ازسرگرفته‌اند.

ار اف ئی 

 

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل