الناز رکابی اولین مدال جهانی برای سنگنوردی زنان ایران را به دست آورد

الناز رکابی در مسابقات سنگنوردی جهان در روسیه مدال برنز دریافت کرد. او نخستین زن ایرانی است که در مسابقات جهانی این رشته مدال گرفته است.

الناز رکابی در مسابقات سنگنوردی جهان در روسیه مدال برنز دریافت کرد. او نخستین زن ایرانی است که در مسابقات جهانی این رشته مدال گرفته است.

مسابقات سنگنوردی قهرمانی جهان شامگاه سه‌شنبه  ٣۰ شهریور در مسکو پایتخت روسیه به پایان رسید و در آخرین شب مسابقات، الناز رکابی از ایران به مدال برنز بخش کمباین (مجموع سه رشته سرعت، سرطناب و بولدرینگ) دست یافت.

النار رکابی با ۴۲ امتیاز در رده سوم این بخش قرار گرفت؛ جسیکا پیلز از اتریش با ۲۰ امتیاز و میا کرمپل از اسلوونی با ۳۶ امتیاز مدال‌های طلا و نقره را به دست آوردند.

این نخستین مدال سنگنوردی زنان ایران در تاریخ مسابقات قهرمانی جهان بود. محیا دارابیان دیگر نماینده سنگنوردی ایران هم در این بخش در رده نهم قرار گرفت.

الناز رکابی ورزشکار رشته سنگ‌نوردی، قهرمان کشور از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۹۸ و برنده مدال طلای ماده بولدرینگ کاپ آسیا در سال ۲۰۱۷ ، مدال برنز ماده لید کاپ آسیا ۲۰۱۷ ، قهرمان جام گورتکس آدیداس راک استار آلمان ۲۰۱۶ ، و چندین مدال برنز و نقره در ماده های سرعت تیمی و لید و اوورال و بولدرینگ در سطح قهرمانی آسیا شده‌است.

ار اف ای

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل