آموزش و پرورش: سیستان و بلوچستان بیش از ۶۱ هزار بازمانده از تحصیل و ترک‌تحصیل‌کرده دارد

داوود گلی، مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان، اعلام کرد در این استان ۶۱ هزار و ۶۷۶ کودک و نوجوان بازمانده از تحصیل یا ترک‌تحصیل‌کرده وجود دارد.


داوود گلی، مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان، اعلام کرد در این استان ۶۱ هزار و ۶۷۶ کودک و نوجوان بازمانده از تحصیل یا ترک‌تحصیل‌کرده وجود دارد.

بازمانده از تحصیل، به کودکی گفته می‌شود که اصلا به کلاس‌های پایه اول ابتدایی وارد نشده و ترک‌تحصیل‌کرده نیز به کودک یا نوجوانی می‌گویند که در جریان تحصیل، کلاس‌های خود را رها می‌کند.

گلی روز چهارشنبه ۱۴ مهر به تجارت‌نیوز گفت از میان بازماندگان از تحصیل یا ترک‌تحصیل کرده‌ها در سیستان و بلوچستان، بیش از ۱۳ هزار نفر «منع خدمات دولتی دارند که عملا هیچ کاری نمی‌توان برای آنها انجام داد.»

به گفته این مقام آموزش و پرورش، منع خدمات دولتی، شامل کسانی می‌شود که مشکلات قضایی دارند، «مانند کسی که پدرش متواری است و یا مدارک هویتی و شناسنامه ندارد.»

پیشتر علیم یارمحمدی، نماینده زاهدان در مجلس گفته بود ۳۰ درصد از جمعیت زاهدان شناسنامه ندارند که به نوشته تجارت‌نیوز، تعداد این جمعیت برای کل استان بیشتر است.

بر اساس آمار وزارت آموزش و پرورش، آمار کودکان بازمانده از تحصیل یا ترک‌تحصیل‌کرده در استان سیستان و بلوچستان، معادل ۳۰ درصد کل کودکان بازمانده از تحصیل و ترک‌تحصیل‌کرده‌ در سراسر ایران است.

همچنین به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، استان سیستان و بلوچستان رتبه اول در آمار کودکان بازمانده از تحصیل را داراست.

بخش عمده کودکان بازمانده از تحصیل و ترک‌تحصیل‌کرده‌ در سراسر ایران را دختران تشکیل می‌دهند.

همچنین همزمان با شیوع کرونا که موجب مجازی شدن آموزش‌ها در ایران شد، دسترسی نداشتن به اینترنت و ابرازهای هوشمند در افزایش آمار بازماندن از تحصیل یا ترک تحصیل در ایران و به ویژه در سیستان و بلوچستان تاثیر گذاشت.

کسانی که در استان سیستان و بلوچستان وارد مدرسه می‌شوند نیز با محرومیت‌های دیگری از جمله کیفت پایین آموزشی روبه‌رو هستند و تعداد دانش‌آموزان این استان که موفق به ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها می‌شوند نسبت به استان‌های دیگر بسیار کمتر است.

ایران اینترنشنال

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل