عیسی سحرخیز، روزنامه نگار آزاد شد

عیسی سحرخیز که از پس از انتخابات بحث برانگیز سال ۱۳۸۸ بازداشت و به زندان محکوم شده بود، امروز پنج شنبه ۱۱ مهرماه آزاد شد.

مهدی سحرخیز پسر این روزنامه‌نگار با اعلام این خبر به بی‌بی‌سی فارسی گفت: “پدرم در بیمارستان نامه‌ آزادی‌اش را دریافت کرد.”

آقای سحرخیز به اتهام “توهین به رهبر ایران” و “تبلیغ علیه نظام” به سه سال حبس تعزیری، پنج سال ممنوعیت و محرومیت از فعالیت‌های سیاسی و مطبوعاتی و یک سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده بود.

او چندی بعد نیز در پرونده رسانه‌ای دیگری مربوط به روزنامه اخبار اقتصاد به یک سال و شش ماه حبس محکوم شد و تنها دو ماه به پایان این محکومیت، حکم آزادی‌اش را دریافت کرد.

آقای سحرخیز بعد از بازداشت به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد و بعد از چندین ماه، همراه چند زندانی سیاسی دیگر به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.
این زندانی در دوران محکومیتش به دلیل شرایط نامناسب جسمی چندین بار به بیمارستان منتقل شد، و بیش از سه ماه بود که زیر مراقبت ماموران زندان، در بیمارستان بستری شده بود.

غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه هفته پیش اعلام کرد رهبر جمهوری اسلامی “۸۰ نفر از محکومین امنیتی”، از جمله تعدادی از دستگیرشدگان وقایع انتخابات چهار سال پیش را عفو کرده که تعدادی از این افراد آزاد شده و برخی دیگر “به زودی آزاد خواهند شد”.

صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه ایران روز گذشته آزادی تعدادی از زندانیان سیاسی را با نتایج انتخابات اخیر ریاست جمهوری بی‌ارتباط دانست و گفت: “رأی مردم برای عوض شدن فضای عمومی کشور در نتیجه برخی بی‌تدبیری‌ها و بد‌اخلاقی‌های دولت گذشته و افراطی‌گری‌های آن دوره بود.”
از: بی بی سی

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل