هلال احمر: امکان تامین چادر برای ۲۲۹ هزار نفر در معرض زلزله‌های پیاپی هرمزگان را نداریم

محمدحسن قوسیان مقدم، دبیرکل هلال احمر، گفت: زلزله‌های پیاپی در مناطق زلزله‌زده هرمزگان تا دو ماه ادامه خواهد یافت و ۲۲۹ هزار نفر در معرض آن قرار دارند اما تامین چادر برای همه آنها امکان‌پذیر نیست و فقط ۳ هزار و ۱۸۰ تخته چادر بین خانوارهایی داده‌ایم که خانه‌هایشان تخریب شده است.

سخنان دبیرکل جمعیت هلال احمر در حالی بیان شده است که هزاران نفر در استان هرمزگان از زمان وقوع دو زلزله پیاپی به بزرگی ۶/۴ و ۶/۳ در روز یکشنبه تاکنون در معرض ده‌ها زلزله قرار گرفته و شبانه روز را بیرون از منازل خود سپری می‌کنند.

محمدحسن قوسیان مقدم در این باره گفت که ۲۲۹ هزار نفر در معرض پس لرزه‌ها قرار دارند اما تامین چادر برای همه این افراد امکان پذیر نیست و فقط برای افرادی که منازل آنها آسیب دیده است چادر تامین شده است.

دبیرکل هلال احمر مجموع چادرهای توزیع شده بین مردم مناطق زلزله زده هرمزگان را سه هزار و ۱۸۰ اعلام کرد و افزود که چادر فقط به خانوارهایی تعلق می‌گیرد که خانه‌هایشان در زلزله تخریب شده است.

این مقام هلال احمر اضافه کرد که امکان دارد زلزله‌های پیاپی در مناطق زلزله‌زده هرمزگان «تا دو ماه ادامه داشته باشد ولی نگران کننده نیست زیرا انرژی زمین تخلیه شده است.»

این در حالی است که اسماعیل بایرام‌نژاد،‌ رییس مرکز لرزه‌نگاری ایران،‌ با اشاره به زلزله‌های پیاپی در فین هرمزگان گفت که ممکن است تا دو ماه پس‌لرزه‌هایی با بزرگی تا ۶ نیز در این منطقه اتفاق بیفتد و هشدار داد که ممکن است «زلزله بزرگ» هم در این منطقه رخ دهد.

از: ایران اینترنشنال 

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل