انتخاب عدد «صفر» یا «رئیس جمهور»

سفر آقای حسن روحانی و تیم همراه وی به نیویورک، برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و کنفرانس کشور های غیر متعهد ها حواشی بسیاری داشت که تحقیر ملتی بزرگ همچون ملت ایران را به رخ جهانیان کشاند. تحقیری که ریشه در انتخاب عدد «صفر» در انتخابات یازدهمین دورۀ ریاست جمهوری کشور به عنوان «رئیس جمهور منتخب» برای دولت «تدبیر و امید» بود. مردم دنیا دیدند که «انتخاب» مردم ایران یعنی همان عدد «صفر» و به زبانی دیگر «رئیس جمهور» کشور فاقد هر گونه اقتدارمردمی است. سمبل «اقتدار ملی» نیست نشانۀ «عزت» ملت ایران هم نیست. او فقط همان «صفر» است او بزرگ نشده است فقط دارای «محاسن» است او خود را به دروغ «منتخب» مردم ایران می داند زیرا خود را «مطیع» فردی می داند که او «رأی» مردم را بهمراه ندارد. «ولی فقیه»!!

او و تیم همراهش مسافرت به نیویورک را به استناد نوشتۀ برخی از نشریات داخلی و خارجی، به استناد اظهارات برخی از دیپلماتهای کشور های مختلف جهان، سفری بسیار «موفق» قلمداد کرده اند اما آیا هنگامی که «رهبری» کشور برخی از کارهائی که در این سفر اتفاق افتاده است مانند تماس تلفنی میان منتخب مردم ایران با رئیس جمهور آمریکا را «نا بجا» می خواند و رئیس جمهور و وزیر خارجه اش دست و پای خود را گم کرده، کارشان به کمر درد و پا درد و بیمارستان می انجامد، غروری برای ملت ایران باقی می ماند؟ عزت و شرفی باقی می ماند؟. یعنی این ملت بزرگ!! واقعا” بزرگ است و یا، آنقدر کوچک که نفهمیده است در کشوری که «ولی فقیه» بر آن حاکم است، میان عدد«صفر» و «رئیس جمهور» تفاوتی نیست؟ آیا این ننگ یک ملتی نیست؟ که عدد «صفر» را انتخاب کند و آنرا به عنوان نمایندۀ خود به بزرگ ترین و عمومی ترین نشست سران کشور های دیگر دنیا بفرستد؟

اشتباه نکنیم : آنها که تکیه بر صندلی قدرت زده اند شبانه روز نقشه می کشند که به این ملت دروغ گفته، آنها را بفریبند که ملت ایران ملتی بزرگ است اما در عمل بزرگ ترین توهین ها را نثار این ملت می کنند جائی که حسین شریعتمداری ها، احمد جنتی ها، احمد خاتمی ها، تائب ها [حسین طائب ـ توضیح از هیئت تحریریه نشریه اینترنتی جنبش سوسیالیستی]، حسنیان ها شیخ محمد یزدی ها، پناهیان ها سردار نقدی ها سرنوشت این ملت را رقم می زنند و منتخب مردم و حامل سیاست «تدبیر و امید» را نه به مثابۀ عامل اجرای خواست های مردم بلکه به عنوان کسی که به نطر رهبری توجه کافی نکرده است مورد مؤاخذه قرار می دهند!!!

مجید هوشیار

بیستم مهرماه ۱۳۹۲

تاریخ انتشار در سایت سازمان سوسیالیستهای ایران روز یکشنبه ٢١ مهر ۱۳۹۲ – ١٣ اکتبر ۲۰۱۳

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل