تجمع، تحصن و اعتراضات گسترده خانواده ها در مقابل اداره اطلاعات سنندج

بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» روز گذشته ده ها نفر از خانواده های اهل سنت کرد که فرزندانشان در آستانه اعدام قرار دارند و از وضعیت وشرایط ۵ نفر از آنها که چند روزی است به نقطه نامعلومی منتقل شده اند و هیچ خبری ندارند در مقابل اداره اطلاعات سنندج دست به تجمع و اعتراضات گسترده زدند.

روز شنبه ۲۰ مهرماه، ده ها نفر از خانواده های زندانیان عقیدتی محکوم به اعدام اهل سنت کرد از ساعت ۰۹:۰۰ صبح در مقابل اداره اطلاعات سنندج تجمع کردند وخواستار اطلاع یافتن از ۵ تن از عزیزانشان که در آستانه اجرای حکم اعدام قرار دارند و از وضعیت وشرایط آنها هیچ خبری ندارند شدند. آنها دست به تجمع اعتراضی گسترده ای زدند.

رئیس اداره اطلاعات سنندج خوستار مذاکره و صحبت با ۵ نفر از نمایندگان خانواده ها شد . هنگامی که نمایندگان خانواده ها به درون اداره اطلاعات برده شدند.فردی که خود را رئیس اطلاعات سنندج معرفی می کرد و از بردن نام خود خوداری می کرد . با توهین و تهدید با خانواده ها برخورد کرد. رئیس شکنجه گران و قاتلان مردم کردستان خطاب به این خانواده های گفت : شما حیوان هستد،اگر به تجمع ، تحصن و اعتراضاتان در اینجا و یا جاهای دیگر ادامه دهید به بچه هاتون، زنهاتون، پیرهاتون و جوانتون رحم نخواهیم کرد همه شما را زندانی خواهیم کرد و همانند بستگان زندانیتون به حسابتون خواهیم رسید.

در حالیکه نمایندگان خانواده ها با احترام و ملایمت به این فرد شکنجه گر می گفتند : ما نگرانم جان عزیزانمان هستیم و اینها محکوم به اعدام هستند و شماها چند روزی است که آنها را به جایی منتقل کرده اید که ما نه می دانیم آنها کجا هستند ؟ نه با ما تماسی گرفته اند که از حالشون خبردار شویم و نه می دانیم که عزیزانمان آیا هنوز زنده هستند یا نه؟

این شکنجه گر به جای پاسخ منطقی دادن به نگرانی این خانواده ها به توهینها و تهدیدها خود شدت بخشید. خانواده ها به او باز هم تکرار کردند که ما چیزی برای از دست دادن نداریم و برای نجات جان عزیزانمان به تجمع ، تحصن واعتراضات تا لغو حکم اعدام عزیزانمان و آزادی بدون قید و شرط آنها ادامه خواهیم داد.
علیرغم توهینها و تهدیدات تجمع، تحصن و اعترضات خانواده ها تا ساعت ۱۲:۳۰ ادامه داشت. خانواده ها به آنها ۲ روز فرصت دادند در صورتی که از وضعیت و شرایط ۵ زندانی محکوم به اعدام اطلاع نیابند به اعتراضات خود شدت خواهند بخشید.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، از تجمع، تحصن و اعتراضات خانواده ها به منظور لغو حکم اعدام فرزندانشان و آزادی بی قید و شرط آنها حمایت می کند و از برخودهای توهین آمیز،تهدیدات و رفتارهای وحشیانه شکنجه گران ولی فقیه با خانواده ها را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی مانند آخوند صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه و آخوند محمود علوی وزیر اطلاعات و رئیس شبکه شکنجه گران در ایران به دادگاه های جنایی بین المللی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۱مهر۱۳۹۲ برابر با ۱۳ اکتبر۲۰۱۳

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل