افزایش آلودگی هوای تهران؛ هوا برای همه گروه‌ها ناسالم است

 

رادیو فردا :

افزایش آلودگی هوا در تهران ادامه دارد و بر اساس اعلام مرکز کنترل کیفیت هوا، در طول ۱۲ ساعت گذشته شاخص لحظه‌ای آلودگی هوا به ۱۵۳ رسیده است و برای تمام گروه‌ها ناسالم است.

روز گذشته شاخص آلودگی هوا به عدد ۱۳۶ رسید که برای گروه‌های حساس مانند افراد دارای بیماری‌های قلبی و تنفسی، ناسالم اعلام شد.

بر اساس گزارش مرکز کنترل کیفیت هوا، میانگین شاخص آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته، روی عدد ۱۴۰ بوده است که نشان‌دهنده روند افزایش آلودگی هوا در پایتخت ایران است.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت، تهران از ابتدای امسال تنها دو روز هوای «پاک» داشته و از مدت باقی‌مانده، وضعیت هوا در ۱۹۴ روز «قابل قبول»، ۶۱ روز «ناسالم برای گروه‌های حساس» و شش روز «ناسالم» بوده است.

محمدصادق حسنوند، رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوای دانشگاه تهران، نیز پیشتر در اردیبهشت امسال از مرگ زودرس سالانه ۴۰ هزار نفر در ایران به دلیل آلودگی هوا خبر داده بود.

بسیاری از کارشناسان و حتی مسئولان دلیل بحرانی شدن آلودگی هوا را در زمستان سال گذشته جایگزین شدن سوخت مازوت در نیروگاه‌ها به دلیل کمبود گاز اعلام می‌کنند.

با این حال مقام‌های حکومت ایران استفاده از سوخت مازوت را ناگزیر می‌دانند. اوایل آذرماه امسال، فریدون عباسی، نماینده کازرون با اظهار این که اگر برای تولید برق از «مازوت مصرف نکنیم، ۲۵ درصد کشور در خاموشی فرو‌ می‌رود»، گفت: «اگر گرما می‌خواهیم و می‌خواهیم زنده بمانیم، باید آلودگی را نیز مقداری تحمل کنیم.»

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل