مصطفی نیلی، از متهمان پرونده «دادخواهان سلامت»، به‌طور موقت آزاد شد

مصطفی نیلی، وکیل دادگستری، غروب شنبه ۲۷ آذر پس از ۱۶ هفته بازداشت موقتا آزاد شد
 

رادیو فردا :
مصطفی نیلی، وکیل دادگستری که به‌دلیل تلاش برای طرح شکایت از مقام‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه سوءمدیریت کرونا بازداشت شده بود، روز شنبه ۲۷ آذر پس از چهار ماه و چهار روز حبس به‌طور موقت آزاد شد.

گزارش‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی حاکی است که آقای نیلی با قرار وثیقه‌ای به مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شده است.

این وکیل دادگستری روز ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ به همراه شماری از وکلای دادگستری و فعالان مدنی از جمله آرش کیخسروی، مهدی محمودیان، مهدی فقیهی، لیلا حیدری و مریم افرافراز در دفتر انجمن حمایت از حقوق شهروندی در تهران بازداشت شد.

از این میان، مهدی فقیهی، لیلا حیدری و مریم افرافراز پیش از این آزاد شده بودند.

به رغم آزادی موقت آقای نیلی، دو متهم دیگر پرونده موسوم به «دادخواهان سلامت» شامل آرش کیخسروی و مهدی محمودیان همچنان در زندان اوین به سر می‌برند.

 

در این پرونده، اتهام آقایان محمودیان، نیلی و کیخسروی «تشکیل گروه معاند نظام به هدف برهم زدن امنیت» و همچنین «فعالیت تبلیغی علیه نظام» عنوان شده است؛ مجازات اتهام اول ده سال و اتهام دوم یک سال است.

این سه شهروند و فعال مدنی پیش از این در نامه‌ای مشترک، دلیل بازداشت خود را «خودداری از امضای تعهدنامه برای عدم شکایت از علی خامنه‌ای و دیگر مقام‌های جمهوری اسلامی در پی سوءمدیریت کرونا» عنوان کردند.

اقدام دیرهنگام برای واردات واکسن کرونا در پی منع واردات واکسن آمریکایی و بریتانیایی از سوی رهبر جمهوری اسلامی و تاکید بر تولید واکسن داخلی، منجر به تشدید بحران کرونا و افزایش آمار مبتلایان و جان‌باختگان این بیماری به‌ویژه در نیمه نخست سال جاری شد.

با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و گزارش‌های رادیو فردا/ آ.ت/ س.ن

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل