برگزاری جشن یلدا، به دلیل تقارن با ایام فاطمیه در مشهد ممنوع شد

استان‌وایر– رئیس اتاق اصناف مشهد از ممنوعیت برگزاری جشن‌ شب یلدا در تالارها، رستوران‌ها، هتل‌ها و مکان‌هایی که در آن‌ها جشن برگزار می‌شود به دلیل تقارن با ایام دهه فاطمیه خبر داد.

محمود بنانژاد، روز سه‌شنبه ۳۰ آذر با اعلام این ممنوعیت به خبرگزاری ایسنا گفت: به دلیل اینکه در سال جاری شب یلدا با «ایام دهه فاطمیه» و «شهادت حضرت زهرا» مقارن شده است؛ مقرر شد تا جشن‌ شب یلدا در تالارها، رستوران‌ها، هتل‌ها و مکان‌های برپایی جشن برگزار نشود.

وی با اشاره به ابلاغ این دستورالعمل به واحدهای زیر مجموعه اتاق اصناف مشهد تاکید کرد: این تصمیم به تمامی واحدهایی که ذکر شد مانند تالار، رستوران و هتل‌ها و مکان‌هایی که در آن‌ها جشن برگزار می‌شود، اطلاع‌رسانی شده است.

بنانژاد درباره برنامه‌های شب یلدا که در این واحدها برگزار می‌شود، مدعی شد: مردم در سال‌های گذشته نسبت به ارائه خدمات و هزینه‌های مربوط در جشن یلدا در این مکان‌‎ها گلایه داشته و در این خصوص شکایت‌هایی نیز به دست ما رسیده است.

حکومت مذهبی ایران تاکنون بارها برگزاری اعیاد ملی و سنتی ایرانیان مانند عید نوروز و چهارشنبه سوری را به دلیل تقارن با روزهای سوگواری مربوط به دین اسلام و مذهب تشیع ممنوع کرده است.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل