کشته شدن یک شهروند عرب اهوازی زیر شکنجه و بازداشت دو نفر دیگر

zendan-karun

به گزارش منابع حقوق بشر در اهواز، حسین عرمشی ( جادری) فرزند صباح ٣٧ ساله از أهالی شهر اهواز کوی علوی در اثر شکنجه شدید درگذشت. خانواده این شهروند عرب در روز پنج شنبه ٢۴ اکتبر ٢٠١٣ طی تماسی از پزشک قانونی مبنی بر تحویل جسد فرزندشان، را دریافت کردند. خانواده عرمشی با مراجعه به پزشک قانونی متوجه شدند که فرزند آنها یک هفته قبل در اثر شکنجه کشته شده است.

این منبع محلی اضافه نمود که آثار شکنجه و شکستگی در دنده ها و فک و جمجمه فرد مقتول مشخص بود همچنین آثار ضربات بر روی صورت عرمشی نمایان بود، با وجود یک تیر در بازوی مقتول گویا قبل از دستگیری، او هدف تیراندازی قرار گرفته بود.

تا کنون دقیقا مشخص نیست که کدام نهاد امنیتی این فرد را دستگیر کرده بود و مسؤلین پزشک قانونی از دادن اطلاعات دقیق به خانواده عرمشی طفره می روند.

چندین شخص از شهروندان عرب زیر شکنجه کشته شدند، از جمله غیبان عبیداوی از حمیدیه، محمد چلداوی از اهواز، رضا مغامسی از دزفول، محمد کعبی از شوش و ناصر آلبوشوکه از اهواز و علیرضا غبیشاوی از اهالی خلف آباد می توان نام برد.

از طرف دیگر نیروهای امنیتی در تاریخ ٢٨ أکتوبر ٢٠١٣ یکی از شهروندان عرب اهل شادگان ( فلاحیه) بنام کمال تمیمی ٣٠ ساله و متأهل را دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل کرده اند. در تاریخ ٢١ اکتبر ٢٠١٣ نیز شهروند دیگری بنام حبش مشعلی ٢٨ ساله از اهالی کوی کارگران شهر حمیدیه توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد و او را به مکان مجهولی منتقل نموده اند.

با گذشت چند روز از دستگیری این دو فرد اما تا کنون از سرنوشت دستگیر شدگان اطلاعی در دسترس نیست و به احتمال زیاد در بازداشتگاه های انفرادی بسر می‌برند.

کریم دحیمی فعال حقوق بشر

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل