اتحادیه جوراب تهران: مردم توان خرید جوراب هم برای روز پدر ندارند

استان‌وایر- نایب رئیس اتحادیه کشباف و جوراب تهران گفته در سال‌های گذشته جوراب گزینه‌ اصلی برای هدیه دادن به مردان بود؛ اما با بالارفتن قیمت جوراب، مردم توان خرید آن را هم ندارند.

در گزارشی که تجارت نیوز در این‌باره منتشر کرده آمده است که افزایش قیمت مواد اولیه، بالارفتن هزینه حمل‌ونقل و کاهش قدرت خرید بخش قابل‌توجهی از بنگاه‌های تولید جوراب را به تعطیلی کشانده است.

در این گزارش نوشته شده فروشندگان می‌گویند با اینکه روز مرد است، اما تحرکی در سمت تقاضا دیده نمی‌شود. چراکه طی سال‌های اخیر قیمت جوراب به حدی افزایش یافت که دیگر آن را هم باید کالایی لاکچری به حساب آوریم.

محمد عباس‌زاده، نایب رئیس اتحادیه کشباف و جوراب تهران با اشاره به رکود بازار جوراب در روز مرد گفته: مردم نه‌تنها در آستانه روز مرد بازار را خالی گذاشتند، بلکه پیش‌بینی می‌شود بازار شب عید هم رکودزده باشد. تا سال‌ گذشته از بهمن ماه بازار شب عید صنف پوشاک شلوغ می‌شد، اما امسال هیچ تقاضایی برای خرید جوراب و دیگر اقلام وجود ندارد.

عباس‌زاده ادامه داده است: اخیرا حتی عرضه جوراب یک میلیون تومانی خبرساز شد، اما این جوراب تولید ایران نیست و ممکن است قاچاقی وارد ایران شده باشد.

وی ادامه داده است: با توجه به کاهش درآمدها و افزایش هزینه خانواده‌ها این روزها مردم محتاج نان شب هستند. مدت‌ها قبل ما اولین قدرت نساجی در منطقه بودیم، اما بی‌تدبیری مسئولان باعث شد که اکنون واردکننده کالاهای بنجل کشورهای همسایه باشیم. با توجه به قیمت جوراب دیگر مردم توان پرداخت هزینه آن را هم ندارند.

به گفته عباس‌زاده:  زمانی ایران صادرکننده جوراب و کفش به کشورهایی مانند عربستان، کویت، افغانستان و … بود. اما اکنون این کالا از کشورهایی مانند چین، هند، پاکستان و ترکیه به ایران وارد می‌شود. بدین ترتیب نمی‌توان انتظار داشت که قیمت جوراب کاهش یابد.

از: ایران وایر 

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل