مرگ و مصدومیت ۴ کارگر در سایه فقدان ایمنی کار

خبرگزاری هرانا – طی دو روز اخیر، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، چهار کارگر از جمله یک آتش نشان در شهرهای تهران، زاهدان، فرخشهر و الیگودرز، دچار حادثه شدند. طی این حوادث دو کارگر جان خود را از دست دادند و دو کارگر دچار مصدومیت شدند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، امروز پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از مصدومیت یک آتش نشان در حین اطفا حریق یک ساختمان مسکونی در این شهر خبر داد.

جلال ملکی در این باره اظهار کرد: ساعت ۱۲ و ۸ دقیقه روز جاری یک مورد آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی در خیابان دماوند، خیابان تیموری فر، به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که پس از آن سه ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: پس از رسیدن آتش نشانان به محل، مشاهده کردند که در یک واحد ٧٠ متری واقع در طبقه اول یک ساختمان چهار طبقه، حریق رخ داده است؛ به گونه ای که شعله های آتش از پنجره بیرون می زند و حریق در حال سرایت به طبقات بالایی بوده است.

سخنگوی آتش نشانی تهران با بیان اینکه شدت حرارت بسیار بالا بود و گچ های سقف را تحت تاثیر قرار داده بود گفت: آتش نشانان عملیات را آغاز کردند و همزمان با ورود به واحدی که کانون اصلی آتش سوزی بود نسبت به نجات افراد حاضر در محل اقدام کردند.

وی ادامه داد: حرارت به قدری بالا بود که بخشی از تجهیزات عملیاتی و انفرادی آتش نشانان را تحت تاثیر قرار داده بود.

ملکی اظهار کرد: در نهایت آتش نشانان هفت نفر را از ساختمان خارج کردند که در نتیجه این عملیات، یک آتش نشانان دچار مصدومیت شد؛ وی جهت سپری کردن مراحل درمانی به عوامل اورژانس تحویل داده شد.

مصدومیت یک کارگر ساختمانی در زاهدان

به گزارش عصر هامون، امروز پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰، مسئول روابط عمومی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری زاهدان از مصدومیت یک کارگر در این شهرستان خبر داد.

افشین فلاح قاسمی در این خصوص گفت: ساعت ۱۰ و ۳۵ دقیقه امروز، شهروندان در تماس با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی، از سقوط یک کارگر ساختمانی خبر دادند که در پی آن، یک گروه امداد نجات از نزدیک ایستگاه به محل حادثه واقع در خیابان میرزا شیرازی، اعزام شد.

وی افزود: با رسیدن آتش نشانان مشخص شد که یک کارگر ساختمانی بر اثر عدم رعایت اصول ایمنی هنگام کار، از طبقه سوم ساختمان در حال احداث به طبقات پایین‌تر سقوط کرده و از چند ناحیه دچار شکستگی شده است.

به گفته فلاح قاسمی، نیروهای اتش نشانی پس از رهاسازی کارگر مصدوم شده، وی را به عوامل اورژانس تحویل داده اند.

مرگ یک کارگر شهرداری در فرخشهر

به گزارش ایسنا، روز چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰، یک کارگر در فرخشهر، بدنبال وقوع حادثه ای در حین کار جان خود را از دست داد.

شهردار فرخشهر در این خصوص اظهار داشت: یکی از کارگران که در حال نظافت و جمع‌آوری نخاله در سطح شهر بود، بین دیوار و لودر در حال بارگیری نخاله گیر کرد و جان خود را از دست داد.

حامد فروزنده بدون اشاره به هویت کارگر فوت شده بیان کرد: این کارگر از نیروهای شرکتی شاغل در شهرداری فرخشهر بود.

مرگ کارگر شرکت گازرسانی در الیگودرز

به گزارش ایرنا، روز چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰، یک کارگر در الیگودرز، در پی حادثه ای در حین کار جانباخت.

دبیر ستاد بحران شهرستان الیگودرز، هویت این کارگر را منصور رحمتی عنوان کرد.

داراب علی بخشی گفت: این کارگر که از نیروهای شاغل در یک شرکت گازرسانی بود، هنگام اجرای گازرسانی به یکی از واحدهای تولیدی الیگودرز، زیر آوار گرفتار شد و جان خود را از دست داد.

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل