پدر و برادر فرزاد انصاری‌فر، از کشته‌شدگان آبان ۹۸، از زندان آزاد شدند

امین انصاری‌فر (راست) و آرمان انصاری‌فر، پدر و برادر فرزاد انصاری‌فر، از کشته‌شدگان آبان ۹۸ پس از آزادی موقت از زندان بهبهان

رادیو فردا

فرزانه انصاری‌فر، خواهر فرزاد انصاری‌فر، از قربانیان سرکوب خشن اعتراضات مردمی در آبان ۹۸، روز چهارشنبه ۲۵ اسفندماه از آزادی پدر و برادر خود پس از نزدیک به یک ماه بازداشت خبر داد.

خانم انصاری‌فر که خود نیز به دلیل پیگیری قتل برادرش به چهار سال و شش ماه زندان محکوم شده است، با انتشار پستی در اینستاگرام تایید کرد که آزادی پدر و برادرش با قرار وثیقه انجام گرفته است.

 

امین انصاری‌فر، پدر خانم انصاری‌فر، ۳۰ بهمن امسال در پی مراجعه به دادسرای عمومی و انقلاب بهبهان بازداشت و به زندان این شهرستان منتقل شد. او پیشتر در ابلاغیه‌ای برای دفاع از خود در مورد اتهام «تبلیغ به نفع گروه‌ها یا سازمان‌های مخالف نظام جمهوری اسلامی» احضار شده بود.

امین انصاری‌فر در دادگاه بین‌المللی مردمی آبان که برای رسیدگی به سرکوب اعتراضات در آبان‌ ۹۸ برگزار شد، به‌عنوان یکی از شاهدان درباره کشته شدن پسرش و فشارهای امنیتی بر خانواده خود شهادت داده بود.

آرمان انصاری‌فر نیز یک روز پس از دستگیری پدرش، به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» بازداشت شد و به بازداشتگاه اداره اطلاعات بهبهان انتقال یافت.

به گزارش برخی منابع حقوق بشری، این دو شهروند با قرار وثیقه‌ای به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شده‌اند.

فرزاد انصاری‌فر، فرزند امین انصاری‌فر، در بحبوحه اعتراضات آبان ۹۸ در بهبهان بر اثر اصابت گلوله به سرش کشته شد.

با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، هرانا و گزارش‌های رادیو فردا/ آ. ت/ پ. پ

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل