رییس انجمن صنفی گاوداران: مافیای گوشت اجازه کاهش قیمت نمی‌دهد

در ادامه اظهار نظرها درباره مافیای چوب، مافیای کاغذ، مافیای ارز، مافیای دارو، مافیای سیگار، مافیای شکر و مافیای خودرو در ایران، یک مقام صنفی نیز بدون اشاره به جزییات گفت مافیای گوشت اجازه کاهش قیمت در بازار و همچنین صادرات را نمی‌دهد.

احمد مقدسی، رییس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران، روز شنبه ۲۰ فروردین به خبرگزاری مهر گفت شرکت پشتیبانی امور دام قصد صادرات ۵۰ هزار گاو و ۳۰۰ هزار گوسفند را داشت اما پس از صدور دو هزار گوسفند، «واردکنندگان با برنامه‌ریزی دقیق چنان سر و صدایی ایجاد کردند» که صادرات یک‌شبه ممنوع شد.

او گفت که با وجود ممنوع شدن صادرات، قیمت گوشت برای مصرف‌کننده هم هر کیلوگرم ۵۰ هزار تومان گران‌تر شد.

این مقام صنفی در توضیحات خود گفت: «وقتی قیمت گوساله زنده نر کیلویی ۵۹ هزار تومان باشد، قیمت لاشه کشتارشده آن کیلویی ۱۱۸ هزار تومان است؛ و بنابر این قیمت برای مصرف کننده باید حداکثر ۱۴۹ هزار تومان باشد.»

مقدسی خواستار آن شد که شرکت پشتیبانی امور دام را از دامداران خریداری و گوشت حاصل از آن را مستقیم به بازار عرضه کند تا قیمت‌ها کاهش یابد.

پیش از این روزنامه ایران نیز ششم اسفند گذشته افزایش ۹۲ درصدی قیمت گوشت را به اقدامات «واردکنندگان» نسبت داده بود.

این روزنامه نوشته بود که «شرکت آریا محتشم شرق» بیشترین ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات گوشت را دریافت کرده است.

بر اساس این گزارش، این شرکت در شش ماهه اول سال گذشته ۳۵ میلیون و ۷۱۷ هزار یورو و ۱۴ میلیون و ۸۱۶ هزار یوآن چین ارز دولتی دریافت کرده است.

در سال های گذشته نیز فعالان اقتصادی بدون اشاره به جزییات از وجود مافیای گوشت سخن گفته‌اند.

از جمله یحیی آل‌اسحاق، رییس اتاق بازرگانی ایران و عراق، گفته بود که افزایش قیمت گوشت با وجود پرداخت ارز دولتی برای واردات «ناشی از حضور ذینفعان بازدارنده است که شبکه‌ای از مافیا شده‌اند».

از: ایران اینترنشنال 

توسط -

سایت ملیون ایران در تاریخ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل